• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

انتقال به کارت جایگزین کارتخوان در مطب

  • کد خبر : 20893
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
انتقال به کارت جایگزین کارتخوان در مطب
برخی مطب ها به خصوص دندان پزشکی ها، از بیماران خود می خواهند به جای استفاده از دستگاه کارتخوان، هزینه خدمت را کارت به کارت کنند.

به گزارش تسریر، به دنبال تصمیم سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر رصد مطب‌ها برای استفاده از دستگاه کارتخوان، برخی از این مطب‌ها به خصوص مطب‌های دندانپزشکی، از بیماران و مراجعان خود می‌خواهند که هزینه خدمات ارائه شده را کارت به کارت کنند.

یکی از شهروندان تهرانی، نسبت به اقدام این دسته از مطب‌ها به شدت گلایه مند بود.

وی گفت: چندی پیش برای ترمیم دندان پوسیده ام به مطب دندانپزشکی که در غرب تهران است، مراجعه کردم. وقتی خواستم هزینه را پرداخت کنم، منشی مطب گفت که هزینه را کارت به کارت کنید.

این خانم جوان افزود: من نسبت به این موضوع اعتراض کردم و گفتم امکان انتقال ندارم. منشی هم در کمال خونسردی گفت که این مشکل شماست. به یکی از نزدیکان بگویید مبلغ را انتقال دهد.

مشابه این اتفاق در مطب دندانپزشکی واقع در جنوب غربی تهران نیز گزارش شده و جالب اینکه در این مطب دندانپزشکی، منشی مطب شماره کارت همسر دندانپزشک را به بیمار داده و از او خواسته است هزینه را به آن شماره کارت انتقال دهد.

این خانم شهروند گفت: در چند نوبت و به مدت ۶ ماه است که برای ترمیم دندان‌هایم به آنجا می‌روم. هر بار که می‌خواهم کارت بکشم، منشی می‌گوید هزینه را انتقال دهید.

وی افزود: یکبار گفتم که امکان انتقال از گوشی را ندارم که منشی هم گفت از دستگاه عابر بانک سر خیابان انتقال دهید.

این خانم میانسال در ادامه گلایه‌های خود از مطب دندانپزشکی، گفت: دفعه آخر که خواستم هزینه را انتقال بدهم، منشی مطب شماره کارت همسر دندانپزشک را داد و گفت به این شماره انتقال دهید.

از این دست تخلفات در مطب‌ها به خصوص مطب‌هایی که خدمات هزینه بر ارائه می‌دهند، زیاد مشاهده می‌شود و پاسخ سازمان نظام پزشکی به این گلایه‌ها، این است که شهروندان شکایت کنند تا برخورد شود.

متأسفانه شیوه و شکل نظارت سازمان نظام پزشکی بر این قبیل تخلفات مطب‌ها، فقط به واسطه شکایات شهروندان صورت می‌گیرد. اما، نکته‌ای که وجود دارد، این است که شهروندان میل و رغبتی به پیگیری گلایه‌های خود ندارند.

محمد خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: مطابق مقررات سازمان نظام پزشکی، هر پزشک، دندانپزشک، مؤسسه درمانی، مطب و…، برای کارهای تشخیصی و درمانی، باید کارتخوان داشته باشد.

وی افزود: دستگاه کارتخوان باید مربوط به شخص پزشک یا مؤسسه تشخیصی و درمانی باشد و اجازه ندارند از کارتخوانی استفاده کنند که به اسم شخص دیگری باشد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، در واکنش به این موضوع که برخی پزشکان و مطب‌ها و…، به دلیل فرار مالیاتی از بیمار می‌خواهند که مبلغ حق الزحمه را کارت به کارت کند و یا اینکه نقد بپردازد و یا اینکه به او شماره کارت می‌دهند که از دستگاه عابر بانک پرداخت کند، گفت: چنین برخوردهایی با بیماران تخلف است و سازمان نظام پزشکی با چنین مواردی که گزارش شود، برخورد انتظامی خواهد کرد.

به رغم توضیحات معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی مبنی بر برخورد با مطب‌های متخلف، اما باید گفت که این قبیل تخلفات در مطب‌ها و…، به دلیل فرار از پرداخت مالیات و پنهان ماندن رقم درآمد واقعی پزشک و دندانپزشک و…، هر روز در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20893

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.