• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نسرین رسولی تاکید کرد:

ژنتیک ‌و‌ محیط در شکل گیری اختلال شخصیتی موثر هستند

  • کد خبر : 16399
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ژنتیک ‌و‌ محیط در شکل گیری اختلال شخصیتی موثر هستند
نسرین رسولی متخصص روانشناسی گفت: عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و سو رفتار ها در دوران کودکی بر اختلال شخصیت تاثیر دارند.

نسرین رسولی متخصص روانشناسی در گفتگو‌ با تسریر در تحلیل شکل گیری اختلال شخصیت گفت: الگوهای ثابت رفتاری طولانی مدت در دوران بلوغ، نوجوانی و‌ جوانی نیازمند بررسی های تخصصی روانشناسی است.
وی ادامه داد: اختلالات شخصیتی نیز باید بررسی شود که آیا بر اثر اثرات مواد مخدر ‌و یا الکل است تا بتوان راهکارهای مناسبی در این خصوص اتخاذ کرد.

نسرین رسولی متخصص روانشناسی

نسرین رسولی متخصص روانشناسی

رسولی افزود : شخصیت از دیدگاه روان شناسی عبارت است از مجموعه ای از شیوه های تفکر، رفتارها، احساسات و سبک های هیجانی که شخص در زندگی روزمره اش در محل کار، محیط اجتماعی و خانواده از خود نشان می دهد و معمولا این ویژگی ها با ثبات است.
وی یاد آور شد: الگوهای باثبات و بادوام از رفتارها، احساسات افکار که با شرایط فرهنگ و قوانین اجتماعی فرد متناقص است و فرد در همه ی محیط ها این الگوها را تکرار می کند (مانند نقض همه ی قوانین در هر محیطی) اختلال شخصیت نامیده می شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16399

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. بی‌مانند، عالی و کـــــــاملاً درسته. من کاملاً با این نظریه موافقم و به ادراک این مطلب رسیدم؛ و کاملاً این مسئله روشن، واضح و شفاف به وضوح برای افرادی که از سلامتی روانی و ادراکی برخوردار باشند؛ قابل درک و فهمیدن‌ست‌؛ و به صحت و درستی‌اش، پی‌ می‌برند.
    من مفتخر شدم بابت برخوردم با چنین دیدگاه و نظریه‌ی علمی‌ای، که، با درونیات و تفکرات من، کاملاً هم‌شکل و هم‌سو و هم‌نظر بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.