• امروز : جمعه - ۱۱ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 2 December - 2022
0

میزان مناسب خواب برای هر گروه سنی چقدر است؟

  • کد خبر : 16278
  • 14 خرداد 1401 - 10:24
میزان مناسب خواب برای هر گروه سنی چقدر است؟
اگر فکر می‌کنید فرزند شما به اندازه کافی می‌خوابد، ممکن است در اشتباه باشید. اکثر بچه‌ها کمتر از آنچه والدینشان تصور می‌کنند می‌خوابند. اما چند ساعت خواب در طول شبانه روز به رشد کودکان کمک می‌کند؟

به گزارش تسریر، تحقیقات نشان می‌دهد که خواب به اندازه تغذیه و ورزش برای سلامتی فرزندان اهمیت دارد. دانشمندان معتقدند خواب کم با افزایش وزن و ایجاد دیابت نوع ۲ ارتباط دارد. محققان این تأثیر را بر وزن بدن کودکان در هر سنی (حتی نوزادان، کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی) مشاهده کرده‌اند.

یک نظریه برای افزایش وزن این است که خواب ناکافی سطح هورمون‌هایی را افزایش می‌دهد که اشتها و مصرف غذا را افزایش می‌دهند. بنابراین، این به معنای دریافت بیشتری از غذاها و میان وعده است.

بچه‌هایی که خواب کافی ندارند، فاقد انرژی و تمرکز برای بازی در بیرون و انجام تکالیف مدرسه هستند. به احتمال زیاد آنها جلوی تلویزیون می‌نشینند و کالری کمی می‌سوزانند و ذهن خود و بدن خود را به چالش نمی‌کشند.

اگر والدین خواب را برای خود در اولویت قرار ندهند، احتمالاً فرزندان آنها نیز این کار را نخواهند کرد.

توصیه‌هایی که می‌توانید برای کمک به خواب بهتر و طولانی مدت کودکان انجام دهید:

  • باشگاه‌ها و ورزش‌های بعد از مدرسه را به تعداد قابل کنترل محدود کنید.
  • زمان خواب منظم را تنظیم و اجرا کنید.
  • فعالیت‌های غیر ضروری را در روزهای مدرسه محدود یا قطع کنید.
  • تلفن‌ها را دور از اتاق خواب نگه دارید.
  • تقریباً ۳۰ دقیقه قبل از خواب یک برنامه معمول ایجاد کنید و با فرزندان خود فعالیت‌های آرام و آرامش بخش مانند خواندن، گوش دادن به موسیقی یا صحبت کردن در مورد روز آنها داشته باشید. این فعالیت‌ها به آنها کمک می کند تا آرام شوند و برای خواب آماده شوند.
  • اولویت‌هایی را برای کودکان خردسال تعیین کنید و به کودکان بزرگتر کمک کنید تا خودشان زمانی برای خواب تعیین کنند.

بنابر اعلام اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نیازهای خواب با توجه به سن متفاوت است و با بزرگ شدن کودکان کمتر می‌شود. نیازهای خواب در هر سن به شرح زیر است:

  • نوزادان تازه متولد شده: صفر تا ۲ ماهگی؛ ۱۲ تا ۱۸ ساعت
  • نوزادان: ۴ تا ۱۲ ماه؛ ۱۲ تا ۱۶ ساعت
  • کودکان نوپا: ۱ تا ۲ سال؛ ۱۱ تا ۱۴ ساعت
  • کودکان پیش دبستانی: ۳ تا ۵ سال؛ ۱۰ تا ۱۳ ساعت
  • کودکان مدرسه‌ای: ۶ تا ۱۲ سال؛ ۹ تا ۱۲ ساعت
  • نوجوانان: ۱۳ تا ۱۸ سال؛ ۸ تا ۱۰ ساعت
  • بزرگسالان: ۱۸ سال به بالا؛ ۷ تا ۹ ساعت
    لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16278
    • منبع : ایسنا

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.