• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال آینده

  • کد خبر : 1593
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال آینده
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اعلام آمادگی این بنیاد برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در سال 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای فعالیت در کنار دولت در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در صورت تامین منابع مورد نیاز از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بنیاد این آمادگی را دارد که در سال آینده ۳۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم را در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد کند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: ایجاد این ۳۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم با راه‌اندازی ۲۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور محقق خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سهم این بنیاد برای اجرای هر طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سال آینده به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی از فعالیت بنیاد برکت در ۲۰ هزار روستا از سال آینده خبر داد و گفت: تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ هزار روستا معادل ۵۰ درصد روستاهای دارای سکنه کشور خواهد رسید. همچنین چتر اشتغال‌آفرینی برکت بر سر تمامی شهرها و نیمی از شهرستان‌های کوچک دارای جمعیت زیر ۳۰ هزار نفر نیز گسترده می‌شود.

ترکمانه ادامه داد: در جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ در کشور ایجاد شود که بنیاد برکت برای ۳۰۰ هزار شغل از این تعداد در صورت تامین منابع مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مشاغل بنیاد برکت در قالب شناسایی و تعریف زنجیره ارزش اولویت‌دار در مناطق هدف ایجاد می‌شود تا هم تولید اتفاق بیفتد و هم بازار فروش محصولات تامین شود.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در کشور اظهار داشت: با وجودی‌که روال عادی برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال هر ۶ ماه یک‌بار است اما به دلیل اهمیت موضوع اشتغال، طبق دستور رئیس جمهور در دولت سیزدهم این جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی بیان کرد: تا به امروز ۱۶۰ هزار طرح اشتغال با ظرفیت ایجاد ۴۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم ۱۰ هزار روستا و ۵۵۰ شهرستان در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال ۱۶۵ هزار میلیارد ریال است.

ترکمانه  تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که تا پایان سال جاری به طور کامل محقق خواهد شد.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1593
  • منبع : فارس

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.