• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

  • کد خبر : 15608
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از مجوز سازمان غذا و دارو به ۲۰ داروی گیاهی کمک کننده در درمان کرونا و توزیع ۱۰ قلم از آنها در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر نفیسه حسینی یکتا درباره طرح‌های تحقیقاتی جهت استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی برای کمک به بهبود مبتلایان کرونا توضیح داد: بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در حوزه طب ایرانی و گیاهان دارویی برای کمک به پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف از ابتدای این بیماری در کشور آغاز شد.

مجوز وزارت بهداشت به ۲۰ داروی گیاهی کمک کننده‌ در درمان کرونا

وی درباره به نتیجه رسیدن طرح‌ها و چگونگی ارایه مجوز به داروهای گیاهی، گفت: نتایج برخی از طرح‌ها منجر به تولید داروی گیاهی برای کمک به درمان کرونا شد؛ به طوری که حدود ۲۰ مجوز دارویی-گیاهی (فرآورده طبیعی) از سوی سازمان غذا و دارو داده شد و از این تعداد ۱۰ دارو در بازار دارویی کشور توزیع شد.

حسینی یکتا درباره اثربخشی داروهای گیاهی مجوز گرفته از سوی سازمان غذا و دارو در کمک به درمان بیماران کرونا، گفت: مجوز این فرآورده‌ها بر اساس طرح های تحقیقاتی انجام شده است و در طرح تحقیقاتی مشخص است که هر یک از این فرآورده‌های طبیعی بر روی چه علامتی و چه متغیری تاثیر خواهند داشت و بر همان اساس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وضعیت بودجه‌ای طب ایرانی در سال جاری

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ادامه درباره وضعیت بودجه طب ایرانی و مکمل گفت: سال گذشته در بودجه ۱۴۰۰، ردیف مستقل برای دفتر طب ایرانی و مکمل را داشتیم که بالغ بر ۵۰ میلیارد پیش بینی شده بود و از این میزان حدود ۳۰ درصد محقق شد. اما در سال جاری، ردیف مستقل برای دفتر طب ایرانی و مکمل در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته نشده است.

حسینی یکتا درباره بودجه سال جاری ادامه داد: بر همین اساس نیز باید منتظر باشیم که برنامه‌ریزی‌ها برای تامین نیازهای مورد نظر جهت تحقق اهداف تعیین شده شده و انجام برنامه‌های عملیاتی به منظور اجرای اسناد بالادستی به چه شکلی خواهد بود.

هزینه ویزیت متخصصان طب ایرانی

۳۵۰ فارغ‌التحصیل طب ایرانی در کشور

وی همچنین در پاسخ به ایسنا درباره تعرفه‌های ویزیت متخصصان طب سنتی با توجه به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی امسال، توضیح داد: تعرفه‌های متخصصان طب ایرانی معادل سایر متخصصان است و در جدول تعرفه‌ها نیز به همان شکل تعریف می‌شود.

او همچنین به تعداد متخصصان طب سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما حدود ۳۵۰ فارغ التحصیل طب ایرانی داریم که پزشک در حال تحصیل در دوره دکتری تخصصی طب ایرانی هستند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15608

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.