• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

نخستین داروی تزریقی برای پیشگیری از HIV تایید شد

  • کد خبر : 1294
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
نخستین داروی تزریقی برای پیشگیری از HIV تایید شد
اولین داروی تزریقی برای پیشگیری از عفونت HIV توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از مدیسن نت، دکتر «دبرا بیرنکرانت»، مدیر بخش ضد ویروسی در مرکز دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: «تأیید امروز اقدام مهمی در تلاش برای پایان دادن به اپیدمی HIV با ارائه اولین گزینه برای پیشگیری از HIV است که شامل مصرف روزانه قرص نمی‌شود.»

داروی Apretude (cabotegravir)، برای مصرف در بزرگسالان و نوجوانان در معرض خطر با وزن حداقل ۳۵ کیلوگرم تأیید شد تا خطر ابتلاء به HIV را کاهش دهد. ابتدا به صورت دو تزریق به فاصله یک ماه و سپس هر دو ماه یک بار تزریق می‌شود.

به گفته محققان، افرادی که در برابر ابتلاء به HIV آسیب پذیر هستند، با Apretude خطر ابتلاء به HIV در آنها با شش تزریق در سال کاهش می‌یابد.

FDA خاطرنشان کرد: «تا به حال، دو نوع قرص روزانه (Truvada و Descovy) تنها گزینه‌هایی بودند که استفاده می‌شدند، اما پیروی از این داروهای روزانه برای جلوگیری از HIV می‌تواند دشوار باشد.»

محققان در آزمایشات خود در قالب دو کارآزمایی دریافتند خطر ابتلاء به عفونت HIV در افرادی که Apretude مصرف کردند، ۶۹ درصد کمتر از افرادی بود که Truvada مصرف کردند. طبق گفته FDA، در کارآزمایی دوم، افرادی که Apretude مصرف کردند نسبت به افرادی که Truvada مصرف کردند ۹۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت HIV بودند.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1294

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.