• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اعلام کرد

۲۵ هزار بیمار در انتظار پیوند عضو

  • کد خبر : 1241
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
۲۵ هزار بیمار در انتظار پیوند عضو
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور هستند ، گفت: در شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هموطنان به علت تامین نشدن عضو پیوندی،می میرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، کتایون نجفی زاده در ویژه برنامه یلدایی “جانبخشان نامیرا” که برای گرامیداشت یاد اهداکنندگان عضو به همت انجمن اهدای عضو ایرانیان و مشارکت خیرخواهانه اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، ضمن تقدیر از خانواده ۹ هزار و ۳۰۰ نفره اهدای عضو کشور، درک مرگ مغزی را از الزامات رضایت خانواده‌ها به پیوند اعضا عزیزانشان دانست و گفت: خانواده و به ویژه مادر همیشه بهترین آرزوها را برای فرزندش دارد و اگر به درک درستی از مرگ مغزی برسد، در آن لحظه‌های پر از غم همچنان بهترین تصمیم را می‌گیرد که همان اهدای اعضای حیاتی آن زنده یاد است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور گفت: در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هم وطنان ما به علت تأمین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با آرزوی اینکه هیچ یک از هموطنان دچار حادثه و یا نقص عضو نشوند، گفت: چه نیکو است که همه ما در سخت‌ترین شرایط هم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم، چنانکه با افزایش ۳۰ درصدی اهدای عضو افراد مرگ مغزی، می‌توان تمامی بیماران چشم انتظار پیوند کشور از مرگ و معلولیت نجات داد.

نجفی زاده با بیان اینکه اهدای عضو مستلزم رضایت خانواده هاست افزود: افراد با دریافت کارت اهدای عضو رضایت قلبی خود را به این کار خیر اعلام می‌کنند و مطالعات نشان می‌دهد که اگر خانواده‌ها از تصمیم عزیزشان به اهدای عضو آگاه باشند، نزدیک به ۱۰۰ درصد موافقت می‌کنند و در غیر اینصورت شانس پیوند عضو فقط ۴۸ درصد است.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1241

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.