• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
یافته محققان انگلیسی؛

تاثیر داروهای HIV در درمان تومورهای مغزی

  • کد خبر : 1109
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
تاثیر داروهای HIV در درمان تومورهای مغزی
مطالعات نشان می دهد داروهایی که برای درمان ایدز و اچ‌آی‌وی تولید شده‌اند، می‌توانند برای بیمارانی که شایع‌ترین نوع تومور اولیه مغزی دارند، امیدوارکننده باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، به نقل از ساینس دیلی، این پیشرفت قابل توجه است زیرا داروهای ضد رتروویروسی را می‌توان برای بیماران مبتلا به مننژیوم و تومورهای مغزی نوروم آکوستیک تجویز کرد.

رویکردهای موثرتری مورد نیاز است زیرا گزینه‌های درمانی بسیار کمی برای این انواع تومور وجود دارد که اغلب پس از جراحی و رادیوتراپی بازمی گردند.

مننژیوم شایع‌ترین شکل تومور اولیه مغز است. اغلب با درجه پایین، می‌تواند در طول زمان سرطانی شود و از سلول‌های واقع در مننژها که از مغز و نخاع محافظت می‌کنند، ایجاد می‌شود.

نوروم آکوستیک نوع متفاوتی از تومور مغزی با درجه پایین یا غیرسرطانی است که در سلول‌های محافظ عصب به نام سلول‌های شوان ایجاد می‌شود. هر دو تومور ممکن است به طور خود به خود، معمولاً در بزرگسالی، یا در بیماری ارثی نوروفیبروماتوز نوع ۲ (NF۲) در دوران کودکی / اوایل نوجوانی ایجاد شوند.

محققان مرکز تحقیقات تومور مغزی در دانشگاه پلیموث انگلیس قبلاً نشان داده بودند که یک سرکوب کننده تومور به نام مرلین در ایجاد مننژیوم، نوروم آکوستیک و تومورهای اپاندیموم نقش دارد. ژن‌های سرکوبگر تومور با کنترل تقسیم یا ترمیم نقایص در DNA نقش مهمی در سلول‌های طبیعی دارند. با این حال، زمانی که سرکوب کننده‌های تومور به درستی کار نکنند یا وجود نداشته باشند، سلول‌ها می‌توانند خارج از کنترل رشد کنند و منجر به سرطان شوند.

در مطالعه اخیر، دکتر «سیلویا آمون»، محقق ارشد، و همکارش، دکتر «رابرت بلشاو»، نقش بخش‌های خاصی از DNA را در ایجاد تومور بررسی کردند.

به گفته محققان، داروهای مهارکننده پروتئاز رتروویروسی ریتوناویر، آتازاناویر و لوپیناویر که قبلاً برای استفاده در درمان HIV/AIDS تأیید شده اند نقش حیاتی در درمان تومورهای مغزی دارند.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1109

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.