• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
امروز 28
2

فاز اول مجتمع گردشگری سلامت در ارومیه افتتاح شد

  • کد خبر : 10164
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
فاز اول مجتمع گردشگری سلامت در ارومیه افتتاح شد
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به یک استان هدف در حوزه گردشگری سلامت تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، جلیل جباری امروز ۲۷ اسفند در افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری سلامت افزود: بحث گردشگری سلامت و طبیعت گردی به اولویت جدی ما تبدیل شده و آذربایجان غربی به یک استان هدف در حوزه گردشگری سلامت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های حوزه گردشگری که در همه بخش ها وجود دارد بحث طولانی شدن فرایند پاسخگویی و استعلام دستگاه ها است، تصریح کرد: باید نگاه مثبت در تمامی بانک ها به حوزه گردشگری ایجاد شود.

جباری با تاکید به اینکه در حال حاضر ۲۷۹مجتمع گردشگری ، اقامتی، درمانی با ۵۴۰۰ تخت اقامتی فعالیت دارند، اظهار کرد:  با اجرای طرح های در حال تکمیل ۳۰درصد به تخت های گردشگری اقامتی استان اضافه می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ایجاد تاسیسات مدرن گردشگری از جمله تله کابین و پل معلق و شیشه ای در استان مغفول مانده که از ورود بخش خصوصی به این حوزه حمایت می شود.

وی یاد آور شد: در سال جاری حجم سرمایه گذاری  در بخش گردشگری هزار میلیارد تومان با اشتغال زایی ۹۰۰ نفر بوده است.

جباری تصریح کرد: ۲۸مورد واحد بوم گردی در سال جاری تاسیس و  برای ۱۷مورد پروژه گردشگری مجوز اجرا با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰میلیارد تومان صادر شده است.

توفیق آقانیا، مدیر پروژه گردشگری سلامت نیز در این مراسم افزود: فاز اول پروژه بزرگ گردشگری سلامت با ظرفیت ۸۰نفر و هزینه کرد ۱۰میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه کل زیربنای  مجموعه به مساحت ۳۸۳۰مترمربع است، تصریح کرد: پروژه گردشگری اقامتی و سلامت دارای ۱۴قسمت متنوع رستوران، هتل، اتاق کنفرانس، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ماساژ و حرکت درمانی خواهد بود و درحال حاضر کل مجموعه دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد این مجموعه بالابردن امید به زندگی ، پیشگیری از بیماری ها و کم توانی های جسمانی و توانبخشی و توسعه ورزش معلولین است.

آقانیا ادامه داد: در فاز اول این مجموعه برای اولین بار در استان خدمات آب درمانی که نیاز سلامتی همه افراد جامعه برای پیشگیری از بسیاری بیماری های حرکتی و جسمانی است در کنار تعذیه مناسب ،  تحت نظر مربیان کار آزموده ارائه می شود.

مدیر مجتمع گردشگری سلامت یادآور شد: در این مجموعه به ورزش کودکان به ویژه روی بحث مهارت رشد جسمانی و وضعیت ایستایی کودکان کار می شود.

به گزارش ایسنا درادامه، فاز اول مجتمع  گردشگری سلامت با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.