• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

نانوذرات حاوی دی ان ان برای مقابله با اعتیاد آزمایش می‌ شوند

  • کد خبر : 11631
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
نانوذرات حاوی دی ان ان برای مقابله با اعتیاد آزمایش می‌ شوند
شرکت کوپرنیک تراپیوتیکس در آمریکا نانوذرات دی‌اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) را به عنوان بخشی از رویکرد ژن درمانی خود برای درمان سوء مصرف مواد مخدر ارایه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، کوپرنیک تراپیوتیکس (Copernicus Therapeutics) و دانشگاه نورث‌ایسترن در آمریکا گرنتی به ارزش ۱۴.۷ میلیون دلار از مؤسسه ملی سو مصرف مواد مخدر (NIDA) در مؤسسه ملی بهداشت (NIH) برای توسعه رویکرد ژن درمانی برای درمان سوء مصرف مواد مخدر دریافت کرده است.

شرکت کوپرنیک نانوذرات دی‌اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) را به عنوان بخشی از رویکرد ژن درمانی خود برای درمان سوء مصرف مواد مخدر ارایه می‌کند، این نانوذرات که توسط کوپرنیک تراپیوتیکس توسعه داده و تولید شده‌اند، برای تزریق داخل بینی در نظر گرفته شده اند پس از مصرف از طریق داخل بینی، آنها نشان دادند که این ماده از سد خونی مغزی عبور می‌کند و می‌تواند ژن درمانی را برای اختلالات مغزی ارایه دهد.

از آنجایی که نانوذرات دی ان ان (DNA) می‌توانند مستقیم از بینی به مغز حرکت کنند، پیش بینی می‌شود که رویکرد داخل بینی عملکرد طبیعی سیستم پاداش مغز را حفظ می‌کند. مزیت دیگر این فناوری آن است که اثر درمانی یک دز از دارو به احتمال زیاد برای ماه‌ها یا سال‌ها باقی می‌ماند و در نتیجه امکان عود را در دراز مدت کاهش می‌دهد.

بخش ۶.۷ میلیون دلاری این گرنت در فاز اول، ۲ سال اولیه کار در این طرح را پوشش می‌دهد. در پایان فاز اول که برای پایان سال آینده پیش‌بینی شده است، محققان می‌توانند کمک هزینه اضافی نزدیک به هشت میلیون دلار از مؤسسه ملی سو مصرف مواد مخدر آمریکا NIDA برای پیشرفت بیشتر این روش ژن‌درمانی و استفاده از آن در کلینیک‌ها دریافت کنند.

مارک کوپر معاون ارشد علوم و امور پزشکی کوپرنیک گفت: ما از ادامه همکاری با این محققان دانشگاهی با استعداد در استفاده از نانوذرات دی ان ان توسعه یافته توسط کوپرنیک برای درمان اختلالات مغزی جدی، مانند اختلال مصرف مواد افیونی، خرسندیم. این کمک مالی تیم ما را قادر می‌سازد تا مراحل مهم لازم قبل از آزمایش این رویکرد در آزمایش‌های انسانی را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11631

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.