• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

کاهش خطر مرگ با خوردن گردو و بادام زمینی

  • کد خبر : 9923
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
کاهش خطر مرگ با خوردن گردو و بادام زمینی
آجیل منبع خوبی در رژیم غذایی به شمار می‌رود و فواید فراوانی را برای سلامتی انسان دارد اما خوردن گردو و بادام زمینی می تواند به صورت چشمگیر در کاهش احتمال مرگ کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سرطان و بیماری‌های قلبی از علل رایج مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، کلید حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری‌های مرگبار است. تا به امروز محققان کشف کرده اند که چگونه رژیم‌های غذایی و مواد غذایی مختلف می‌توانند طول عمر را از این لحاظ افزایش دهند.

از طرف دیگر، آجیل منبعی مناسب از پروتئین است که می‌تواند به بدن کمک کرده تا به ترمیم و بهبودی خود بپردازد. آجیل همچنین سرشار از فیبر بوده و منبع ویتامین و مواد معدنی محسوب می‌شود. اگرچه آجیل‌ها با داشتن چربی زیاد، اغلب ممکن است به عنوان غذای پرخطر برای سلامت عمومی افراد دسته بندی شوند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از آجیل‌ها در واقع می‌توانند طول عمر افراد را افزایش داده و خطر مرگ و میر را کاهش دهند.

طبق یک پژوهش که در «مجله بین المللی اپیدمیولوژی» که از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلیس منتشر شده است، مصرف آجیل با کاهش خطر مرگ میر ناشی از بیماری‌های قلبی -عروقی و سرطان ارتباط دارد.

محققان در این پژوهش دریافتند مصرف «گردو» و «بادام زمینی» با مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها رابطه معکوس دارد.
در این پژوهش همچنین محققان دریافتند شرکت کنندگانی که روزانه ۱۰ گرم و یا بیشتر آجیل مصرف کنند، کمتر دچار مرگ و میر ناشی از «بیماری‌های نورودژنراتیو»، «بیماری تنفسی»، «سرطان» و «بیماری قلبی- عروقی» می‌شوند. بر اساس این تحقیق، مرگ و میر‌های ناشی از این چهار بیماری که ذکر شد، به ترتیب ۴۶، ۳۹، ۲۱ و ۱۷ کاهش یافت.

همچنین در تحقیقات بیشتری که در «مجله آمریکایی تغذیه بالینی» (AJCN) منتشر شده، داده‌های بیش از ۳۰۰ هزار شرکت کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

این تحقیق نیز نشان داد مصرف آجیل با طول عمر مرتبط است. محققان اعلام کردند مصرف آجیل در طول هفته و در طول روز می‌تواند خطر مرگ و میر به علل مختلف کاهش دهد؛ همچنان که طبق گفته این پژوهشگران، مصرف آجیل با کاهش شاخص توده بدنی همراه است.

بایستی گفته شود آجیل پر از مواد مغذی است و دانه‌های خشک آجیل، سرشار از اسید‌های چرب، پروتئین خوب، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به عنوان مثال، گردو سرشار از چربی‌های امگا ۳، فیتواسترول‌ها و آنتی اکسیدان هاست. آجیل‌ها همچنین برای سلامت قلب مفید بوده و کلسترول را کاهش می‌دهند؛ همچنانکه به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با مغز مانند افسردگی و زوال عقل کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9923
  • منبع : برنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.