• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

ساخت لوسیون درمانی یبوست و دردهای کولیکی نوزادان

  • کد خبر : 9549
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
ساخت لوسیون درمانی یبوست و دردهای کولیکی نوزادان
یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شد با پژوهش گسترده علمی سه ساله روی گیاهان دارویی و طبیعی، لوسیون درمانی یبوست و دردهای کولیکی مخصوص نوزادان و کودکان را فرموله و به بازار عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، یبوست و دردهای کولیکی از مشکلات اصلی و شایع اکثر نوزادان و اطفال است که باعث رنجش بسیار گسترده در این گروه سنی شده است، تغییر رژیم غذایی کودک از شیر مادر به شیر خشک یا شیر گاو یا در شروع غذا دادن باعث یبوست می شود، تغذیه زیاد کودک از شیر، ماست و کره، عامل یبوست در کودکان نوپا یا پیش دبستانی می شود، همچنین اضطراب استفاده از توالت هم عامل دیگر بروز یبوست در این گروه سنی است.

بی اختیاری ادرار، تهوع، بی اشتهایی، عفونت روده، هموروئید (بواسیر)، دردهای شکمی حاد و مزمن، بی قراری، ناآرامی و بی خوابی، افسردگی، بی حوصلگی و سردرد، جمع کردن پا داخل شکم از علایم یبوست  و دردهای کولیکی در کودکان است که عاملی برای مراجعه مکرر والدین به مطب پزشکان متخصص اطفال است.

دکتر مسعود ره افروز مدیر عامل شرکت دانش بنیان آنا فارما اسپادانا تولید کننده  لوسیون دانش‌بنیان ایرانی شایع ترین علل مراجعه والدین به مطلب های پزشکان در دوران نوزادی یبوست عنوان کرد و گفت: لوسیون تولیدی این شرکت کاملا طبیعی و گیاهی است که به دلیل ریز بودن ساختار مولکولی آن به سرعت در جدار روده جذب و باعث افزایش حرکات دودی یا پریستالتیک روده شده و دفع بسیار راحت انجام می شود، با استفاده از این لوسیون نیازی به مسهل و ملین ها و شیاف نیست.

وی افزود: ممکن است این داروها به صورت موقت یبوست را از بین ببرد اما باعث ایجاد عوارض متعددی می شوند، داروهای ملین (قرص، شربت و شیاف) قسمت رنین آلدوسترون سیستم گوارشی را درگیر می کند و باعث از دست رفتن غیر طبیعی مایعات بدن و در نهایت ضعیف شدن عملیات مورد نیاز برای حرکات روده می شود و ایجاد یبوست و اسهال به صورت متناوب صورت می گیرد و همچنین باعث از بین رفتن پرزهای روده می شوند.

رفع دردهای کولیکی نوزادان با لوسیون دانش‌بنیان ایرانی

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: بدن بعد از مصرف مسهل ها و ملین ها، تمام آبی که می تواند جذب کند، نگه می دارد و باعث ورم  می شوند.

ره افروز با یادآوری اینکه این محصول از گیاه کتان قرمز تهیه شده است،   ادامه داد: در هنگام یبوست کودکان و در هنگام بروز درد های کولیکی، بی قراری، بی خوابی و نا آرامی ناشی از یبوست، ابتدا اطراف ناف و داخل ناف کودک را با این لوسیون کاملا چرب کرده و بسیار با آرامی باید کمی ماساژ داد، سپس روی شکم و در انتها کف هر دو پای نوزادان و کودکان را کاملا با لوسیون چرب و ماساژ داده شود.

وی گفت: این محصول برای از بدو تولد تا ۹ سالگی قابل استفاده است، حتی از این محصول می توان برای از بین بردن زردی نوزادن در ابتدای تولد نیز استفاده کرد.

این فناور یادآور شد: این لوسیون روی ۹۷ نوزاد و کودک تست شده و بالغ بر ۸۰ درصد رضایت داشتند، مجوزهای سازمان  غذا و دارو و مجوز سی پی پی که مجوز صادراتی محصول است نیز از سازمان غذا و دارو دریافت شده است.

ره افروز اظهار داشت: قبل از تحریم ها این محصول را به اقلیم کردستان عراق، افغانستان، گرجستان، آلمان صادر کردیم و حدود ۳۵۰ عدد هم از این لوسیون به سوئد صادر شد و برای پاکستان، قطر و کنیا در حال رایزنی برای صادرات هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کودکان در مورد خوردن داروهای خوراکی، مقاومت می کنند، از ویژگی های ویژه این محصول اینکه خوراکی نیست، جایگزینی قاطع داروهای خوراکی رفع یبوست و گریپ میکسچر بعنوان دردهای کولیکی است و احساس آرامش در کودک  راو پس از مصرف لوسیون ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9549
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.