• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری منتظر تصویب در دولت

  • کد خبر : 9538
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری منتظر تصویب در دولت
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده است و باید در هیئت دولت نیز به تصویب برسد و سال آینده اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نور گفت: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منابع مالی پایدار نیاز داریم که دو منبع مالی پایدار داریم؛ یکی از آن‌ها اعتبارات یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و دیگری نیز مالیات سیگار است.
وی افزود: برای امسال حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در ردیف یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در مجلس مصوب شده بود که سازمان برنامه و بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داد، اما تا امروز فقط هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به خرید واکسن است. برای خدمت رسانی در مناطق محروم و تقویت نظام شبکه بهداشت نیاز به منابع داریم و امیدواریم در بودجه سال آینده طبق مصوبه مجلس، منابع تأمین شود.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در کشور و به ویژه در استان مازندران، تصادفات است و متأسفانه هر سال به ویژه در ایام نوروز، تعداد زیادی از مردم جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند و مرگ و میر تصادفات در مازندران از کرونا هم بیشتر است و از مردم به ویژه مسافران این استان تقاضا داریم که مقررات رانندگی را رعایت کنند. ۹۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سطح استان مازندران فعال است، اما باید از تصادفات پیشگیری کنیم.
دکتر عین اللهی گفت: برنامه‌های تفصیلی برای رشد و تقویت مراکز بهداشتی و درمانی در مازندران داریم که در سفر استانی رییس جمهور، منابع قابل توجهی برای آن اختصاص یافته که در جلسه شورای اداری استان، مشکلات و بررسی‌های میدانی را گزارش می‌دهم. بیمارستان شهرستان نور، فرسوده و دارای قدمت ۶۰ ساله است که تکمیل بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) نور که سرعت ساخت آن کم بوده، باید تسریع شود و اکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9538

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.