• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

ساخت ماده اولیه داروهای درمان ناباروری در کشور

  • کد خبر : 9287
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
ساخت ماده اولیه داروهای درمان ناباروری در کشور
ماده اولیه داروهای درمان ناباروری که تاکنون در زمره محصولات وارداتی کشور بوده است، اکنون به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال ساخت است و به گفته عضو هیات مدیره شرکت سازنده آن در اوایل سال آینده به تولید انبوه می‌رسد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، شرکت‌ داروسازی هما فارمد مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال ساخت ماده اولیه داروهای درمان ناباروری است و تاکنون به موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه دست یافته است.

در حال حاضر ماده اولیه تولید داروهای درمان ناباروری در کشور ما، وارداتی است و تنها کشورهایی مانند آلمان، چین و سوئیس این فناوری را در اختیار دارند. با ساخت این محصول، ضمن تغییر این روند، ایران هم در زمره معدود کشورهای دنیا و نخستین کشور منطقه خواهد بود که به این فناوری پیشرفته و مهم دست خواهد یافت.

هادی خیرآبادی، عضو هیات مدیره شرکت داروسازی هما فارمد اظهار داشت: تولید ماده اولیه ایرانی داروهای درمان ناباروری و نازایی توسط این مجموعه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: تولید آزمایشگاهی این مواد با موفقیت انجام شده است و در حال آماده سازی برای تولید صنعتی آن هستیم تا زمینه تولید داروهای کاملا ایرانی برای درمان ناباروری فراهم شود.

خیرآبادی با اشاره به روند ساخت این مواد دارویی افزود: در این پروژه از فرآیند استخراج و خالص سازی روی ادرار زنان باردار و یائسه استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال آماده سازی های نهایی برای اجرای فرمولاسیون ماده اولیه داروهای ناباروری هستیم، گفت: تکنولوژی ساخت این مواد که در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد، دارای دانش بسیار پیچیده ای است که ما با استفاده از توان محققان و پژوهشگران مجموعه هما فارمد در حال بومی سازی این دانش فنی در کشورمان هستیم.

خیرآبادی، روش های ساخت ماده اولیه داروهای ناباروری را شامل دو بخش سنتی و نوترکیب اعلام کرد و افزود: مواد اولیه نوترکیب درحال حاضر کم و گران است و متخصصان این حوزه مواد اولیه ساخته شده با روش سنتی (ادراری) را دارای اثربخشی بیشتری می دانند.

عضو هیات مدیره شرکت داروسازی هما فارمد با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است، گفت: این مواد اولیه بعد از اینکه اوایل سال آینده به تولید انبوه رسید، در مدت زمانی حدود ۶ ماه فرمولاسیون نهایی ساخت داروهای تزریقی ایرانی برای درمان ناباروری هم آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9287
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.