• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

برنامه دانشمندان برای مهار همه‌ گیری احتمالی در آینده چیست؟

  • کد خبر : 9056
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
برنامه دانشمندان برای مهار همه‌ گیری احتمالی در آینده چیست؟
برنامه نظارتی روی حیواناتی که می‌توانند عامل انتقال ویروس باشند و توسعه واکسن‌هایی که علیه چندین گونه مختلف موثر باشد، ازجمله مهم‌ترین برنامه محققان برای مهار همه گیری احتمالی بعدی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر از پایگاه خبری رویترز، ‌سال پیش دانمارک در تلاش برای کاهش سرعت انتشار کرونا و مهار هر تهدید بالقوه انتقال ویروس به انسان، هزاران راسو را معدوم کرد.

چند ماه پیش نیز هزاران حیوان کوچک ازجمله همستر پس از نگرانی مقامات بهداشتی از انتقال ویروس کووید ۱۹ از حیوان خانگی به انسان در هنگ‌کنگ معدوم شدند.

محققان آسیب‌شناسی کالج دامپزشکی دانشگاه وسترن معتقدند، حیوانات خانگی می‌توانند در این زمینه مشکل‌ساز باشند؛ زیرا هیچ برنامه نظارتی برای بیماری‌های آنان وجود ندارد.

در حالی‌که راسو و همستر تنها حیواناتی بودند که احتمال می‌رود ویروس کووید ۱۹ را به انسان منتقل کنند، محققان نگران هستند که گونه جدید ویروس کرونا از حیوانات به انسان منتقل شود. در این راستا محققان در حال نظارت بر حیوانات هستند تا هر ویروسی که منجر به همه‌گیری می‌شود را شناسایی کنند.

هزاران ویروس کرونا در بسیاری از گونه‌های جانوری وجود دارد که محققان مکان دقیق آنان را نمی‌دانند و اطلاعات زیادی در این زمینه در دسترس نیست.

محققان در تلاش هستند تا با نظارت بر نحوه گردش ویروس در حیوانات، مکانیسم‌های دفاعی در مقابل ویروس کرونا را تقویت کنند.

در آمریکای شمالی مواردی از انتقال ویروس کووید ۱۹ در گوزن‌های وحشی مشاهده شد که هر مورد می‌تواند شانس انتقال یک نوع جدید را افزایش دهد. اگر ویروس بتواند گونه‌های دیگر را آلوده کند، به طور متفاوتی تکامل می‌یابد و تحت پوشش واکسن‌های فعلی قرار نمی گیرد.

محققان در تلاش هستند تا واکسنی را ارایه دهند که علیه چندین گونه مختلف ویروس موثر باشد. محققان موسسه والتر رید آرمی در آمریکا نیز روی چنین واکسن‌هایی کار کرده‌اند و در حال حاضر در مرحله آزمایشات انسانی قرار دارد. این واکسن در دمای اتاق پایدار است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=9056

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.