• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

اعلام آمادگی ایران برای تولیدات مشترک سینمایی با کشورهای منطقه

  • کد خبر : 8621
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
اعلام آمادگی ایران برای تولیدات مشترک سینمایی با کشورهای منطقه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای لبنانی خود از اعلام آمادگی سازمان سینمایی و بنیاد رودکی برای تولیدات مشترک سینمایی با کشورهای منطقه در سال آینده خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی  روز سه شنبه در دیدار با محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به ظرفیت ها و تجربیات سینمایی و حوزه های هنری و نمایشی ایران گفت : همانگونه که پیشتر گفته شد، مقصد اول دیپلماسی فرهنگی ایران در دولت مردمی، لبنان است و خوشحال خواهیم بود تفاهمنامه کامل و جامعی در ماه‌های آینده به امضا برسد تا اقدامات مشترک برنامه ریزی و اجرا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات سیاسی لبنان خاطر نشان کرد: فضای خوبی بین مقامات لبنانی برای کارهای مشترک وجود دارد و به عنوان متولیان فرهنگ و هنر دو کشور باید عملیاتی تر در این حوزه مذاکره کنیم.

اسماعیلی با اشاره به امکانات و ظرفیت های وزارتخانه و توجه ویژه دولت مردمی به این عرصه گفت: اساسا انقلاب ما فرهنگی بود و کمک های دولت آیت الله رییسی در چند ماه شروع به کار برای رونق این عرصه مثال زدنی است. در سال های اخیر در جمهوری اسلامی بخش خصوصی و غیردولتی در حوزه فرهنگ خیلی خوب وارد شده و بخش مهمی از تولیدات هنری ما توسط این بخش انجام می شود.

وی ادامه داد: در دولت جدید اتفاقات مهمی در بودجه فرهنگ و هنر افتاده و بنای دولت و شخص رییس جمهور بر توجه به فعالیت های فرهنگی هنری و دغدغه های معیشتی هنرمندان ست.

اسماعیلی افزود: علاوه بر بودجه های مرسوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه های اقتصادی نیز باید دو درصد از بودجه خود را در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند که مدیریت آن با وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: بنای ما در دوره جدید توجه به دیپلماسی فرهنگی است. امیدواریم  بتوانیم فضای فرهنگی هنری مشترک را فراهم کنیم و به تولیدات مشترک دست یابیم.

اعلام آمادگی وزارت فرهنگ لبنان برای امضای تفاهمنامه با ایران

وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیروت و برگزاری هفته فرهنگی ایران گفت: در زمان و روزهای تلخ و سختی های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ دریچه امید به آینده است. در اصل، سیاست هم باید کار فرهنگی تلقی شود.
محمد وسام المرتضی افزود: بحرانی که در لبنان دچار آن هستیم از نوع فرهنگی و آگاهی است. دشمنان لبنان از طریق خلاء فرهنگی به سراغ ما آمدند و آشنایی دیرین و تمدنی ایران و لبنان و اقدامات مشترک در این عرصه می تواند روزهای امیدوار کننده ای در آینده رقم بزند.

وی با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: فرهنگ در واقع باید منجر به آگاهی شود. تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و آنها را به حقوق و وظایف خود آگاه تر کند. از این رو کلمه « ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به درستی انتخاب شده است.

محمد وسام المرتضی از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در تهران و امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک استقبال کرد.

هفته فرهنگی ایران در لبنان به مدت یک هفته (از ۹ تا ۱۴ اسفند) و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و با همکاری وزارت فرهنگ لبنان و انجمن هنری «رسالات» لبنان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در حال برگزاری است.

هفته‌ فرهنگی ایران شاهد برنامه های متنوعی از جمله برگزاری چند میزگرد و هم‌اندیشی در موضوعات علمی، هنری، و همچنین برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای ایرانی به همراه پخش فیلم‌های ایرانی و شب موسیقی ایران و لبنان به صورت مشترک است و در مراکز مختلف فرهنگی لبنان برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.