• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

مصرف الکل کبد را دچار التهاب می کند

  • کد خبر : 8468
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
مصرف الکل کبد را دچار التهاب می کند
فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی گفت: مصرف الکل کبد را دچار التهاب می کند و این عضو مهم را از بین می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، مهران بابایی در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: اطلاعات مردم درباره بیماری‌های کبدی افزایش یافته است. کبد عضوی نجیب است اما بیماری‌های کبدی دیر بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی افزود: کبد ظرفیت بزرگی دارد و برای همین مشکلات کبدی را دیر می‌فهمیم و علامتی ندارد و گاه علامت مورد توجه ما قرار نمی‌گیرد. فرض کنید کارمندی سرکار همیشه احساس خواب آلودگی یا خستگی می‌کند و این می‌تواند از علائم بیماری‌های کبدی باشد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی توضیح داد: کبد در اکثر موارد در مراحل اولیه ممکن است ایراد داشته باشد و شما علائم نداشته باشید. در مرحله دوم یکسری علائمی دارد که شما به حساب بیماری کبدی نمی‌گذارید بی اشتهایی از جمله این موارد است.

بابایی با بیان اینکه الکل کبد را دچار التهاب می‌کند و کبد را از بین می‌برد و داروها نیز می‌توانند سبب التهاب کبد شود، عنوان کرد: در مرحله سوم علائمی بروز می‌کند که خطرناک است که از جمله آن زردی است یا شخص دچار ورم بدن شود. در این مرحله کبد ۹۰ درصد توان خود را از دست داده است و خیلی از بیماری‌های جدی کبدی به یکباره اتفاق نمی‌افتد و پس از ۱۵ سال شخص متوجه این بیماری شده است.

وی تصریح کرد: هر زردی متعلق به بیماری کبدی نیست و بیماری‌های خونی نیز ممکن است این علائم را داشته باشد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی تاکید کرد: برای شناسایی بیماری‌های کبدی چند راه داریم. باید بررسی کنیم و سالیانه باید خود را چک کنیم و آزمایشات کبدی داشته باشیم. براساس سونوگرافی ممکن است کبد مشکل نداشته باشد اما این بدان معنا نیست که کبد مشکل ندارد و باید چند آزمایش را باهم داشته باشیم.

بابایی گفت: کبد ارگان مهمی است و سموم بدن را دفع می‌کند و کمترین علائم بیماری کبد، درد است. یکی از بیماری‌های مهم کبد هپاتیت است و در این بیماری کبد مورد تهاجم سلول‌های سفید قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: هپاتیت ویروس نیست و یکی از دلایل هپاتیت می‌تواند ویروس باشد. یک دسته از هپاتیت‌ها عفونی است و خود بیماری‌های عفونی انواع دارند. هپاتیت‌های دیگر مانند کبد چرب شایع‌تر است و در مراحل اول این بیماری فقط رسوب چربی را داریم اما در مراحل بعدی التهاب کبد را داریم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8468
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.