• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

یک خبر خوش؛ تعداد داروخانه‌ های کشور افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 8389
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
یک خبر خوش؛ تعداد داروخانه‌ های کشور افزایش می‌یابد
رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که حدود ۱۳ هزار داروخانه در سراسر کشور داریم، گفت: حدود ۵۰۰ داروخانه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بهرام دارایی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو از پیشروترین سازمان‌ها در بارگذاری مجوزها و مدارک مربوط در سامانه درگاه ملی مجوزها بوده است، افزود: در ۲۵ دی امسال، ۸۰ کاربرگ را بارگذاری کردیم که بر می‌گردد به ۱۲۶ مدرکی که تابستان بارگذاری کرده بودیم.

وی ادامه داد: در رفت و برگشت‌هایی که بین ما و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال انجام است بحث‌های خاصی بر روی آنها انجام می‌شود که به نتیجه مطلوب برسد.

دارایی افزود: مجوزهای سلامت حوزه کالاهای سلامت محور، مجوزهای خاصی است و با سلامت مردم، سر و کار دارد و خیلی ویژه و خاص باید آنها را ببینیم و سختگیری در آنها خیلی خوب است.

وی اضافه کرد: آنچه باید اتفاق بیافتد و تصحیح شود، سهولت، تسریع و سرعت بخشیدن به این فرآیندها است.

دارایی با اشاره به اینکه برخی از کارها بر اساس قانون انجام می‌شود، گفت: کمیسیون‌هایی که اشاره شد کمیسیون‌های قانونی و از سال ۱۳۳۴ مصوب شده است و اصلاحات قانونی نیز بر روی آن تاکید کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: خیلی از اقدامات ما در بررسی صلاحیت‌ها برای یک کسب و کار برمی‌گردد به اینکه مکان آن مشخص و فردی که می‌خواهد این شغل را بر عهده بگیرد احراز شود که آیا می‌تواند آن کالای سلامت را تولید کند و در اختیار مردم قرار دهد.

دارایی افزود: بنابراین برخی ارزیابی‌ها باید به صورت ویژه در این باره اتفاق بیفتد و این موضوع، فرآیندها را پیچیده می‌کند اما پیچیدگی به معنی سختگیری نیست بلکه کمک می‌کند این فرایند، بعدها مشکلی را در خصوص تضمین سلامت برای مردم ما ایجاد نکند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مجوزهایی که برای ورود و ترخیص همه کالاهای سلامت محور می‌دهیم حدود ۸۴۰ هزار قلم کالا است که به صورت سیستمی و تمام الکترونیک از طریق سامانه «تی تک» انجام می‌شود.

دارایی با بیان اینکه ۷۴۰۰ شرکت کار خود را با این سامانه انجام می‌دهند، افزود: سامانه‌های مربوط به اخذ پروانه، مجوز ورود، تأمین ارز، ترخیص و پخش فرآورده‌های سلامت، الکترونیکی انجام می‌شود و چیزی در سازمان غذا و دارو به صورت دستی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آئین نامه جدیدی در بهار امسال ابلاغ شد که لازم‌الاجرا است و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال اجرای آن هستند.

دارایی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار داروخانه در سراسر کشور داریم که حدود ۵۰۰ داروخانه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: با آئین نامه جدید، تعداد قابل توجهی داروخانه در سراسر کشور افزوده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: شکایت‌ها در زمینه صدور مجوزها بررسی می‌شود.

دارایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارکنان وزارت بهداشت درگیر مبارزه با کرونا هستند، افزود: در کنار اقداماتی که برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی انجام می‌دهیم کارهای دیگری را نیز باید انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8389
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.