• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

دستگاه ثبت نوار قلب همراه بومی‌ سازی شد

  • کد خبر : 8350
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
دستگاه ثبت نوار قلب همراه بومی‌ سازی شد
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه ثبت نوار قلب همراه شده است که امکان ثبت نوار به‌صورت پیوسته برای یک دوره‌ زمانی حداکثر ۱۰۰ ساعته را امکان پذیر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر،  محمدرضا پارسایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان والا اندیشه پایا با بیان این‌که هولتر قلب تولیدی این شرکت در دو مدل عرضه می‌شود، گفت: این محصول یک دستگاه سیار برای ثبت و ذخیره‌ دائم سیگنال قلبی است.

وی بیان کرد:‌ برای چک کردن بیمار معمولا نوار قلب را پنج دقیقه می‌گیرند، اما گاهی وقت‌ها زمان بیشتری طول می‌کشد تا بیماری‌ خود را نشان دهد یا حتی ممکن است در خواب علائم دیده شود.

پارسایی ادامه داد: هولتر قلب ایران‌ساخت، به بدن فرد متصل می‌شود و امکان ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته برای یک دوره‌ زمانی حداکثر ۱۰۰ ساعته فراهم می‌کند، اما با این تفاوت که امکان ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته را برای یک دوره‌ زمانی حداکثر ۴۸ ساعته، درحالی‌که فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره‌ خود را انجام دهد را فراهم می‌کند، این محصول هم ۱۰ الکترود و ۱۲ لید دارد.

وی گفت: پس از اتمام فرآیند رکورد داده، هولتر به نرم‌افزار اختصاصی متصل می‌شود و داده‌ ذخیره شده، توسط نرم‌افزار آنالیز و درنهایت خروجی به شکل نمودارهای دسته‌بندی می‌شود و نتایج آماری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محصول، قابلیت ثبت بی‌نظمی‌های ناگهانی در قلب و باتری قابل شارژ مجدد را نیز دارد، دقت بالا در آنالیز جزو مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی محسوب می‌شود همچنین از لحاظ قیمت نیز پایین‌تر است.

وی افزود: کار تحقیق و توسعه این محصول حدود چهار سال طول کشید و نرم‌افزار آن کاملاً اختصاصی است و خود دستگاه تا حد امکان بومی‌سازی شده است، عرضه این محصول به صورت گسترده می‌تواند صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8350
  • منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.