• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

محافظت کودکان در برابر حوادث ناگهانی خودرو

  • کد خبر : 829
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
محافظت کودکان در برابر حوادث ناگهانی خودرو

اگر نوزاد یا کودک خردسال در خودرو دارید، باید به نکات ایمنی توجه کنید تا احتمال بروز حوادث به کمترین حد خود برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، برای خیلی از والدین پیش می‌آید که همراه فرزندشان سوار اتومبیل شوند و بدون اینکه همراهی داشته باشند، ناچار شوند کودک را در صندلی عقب خودرو قرار دهند و خودشان مشغول رانندگی شوند. تمرکز بر رانندگی و غافل نشدن از کودک مسئله‌ای است که رعایت کردن توامان آن برای والدین دغدغه شده است. از آنجایی‌که غفلت از کودکان در اتومبیل شاید برای بسیاری از والدین اتفاق بیافتد و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد در این مطلب نکاتی آورده شده که باعث محافظت کودکان در برابر حوادث ناگهانی می‌شود:

_اگر کودک را در صندلی عقب ماشین گذاشتید، بهتر است چیزی مثل اسباب‌بازی یا وسیله‌ای که مخصوص کودک است را کنارتان داشته باشید تا به وسیله آن به شما یادآوری شود که حواستان به کودک باشد و از او غافل نشوید.

_صندلی ماشین کودک را به جای اینکه پشت سر راننده بگذارید، آن را در وسط صندلی عقب قرار دهید؛ چرا که اینطوری دیدن کودک در آینه عقب راحت‌تر است.

_قبل از اینکه ماشین خود را قفل کنید نگاه کنید و مطمئن شوید که شیشه عقب بسته است.

_حتما از محکم بودن کمربند صندلی کودک اطمینان پیدا کنید.

_از زاویه درست صندلی که باید در حالت ۴۵ درجه باشد، مطمئن شوید.

شاید این موارد، به ظاهر ساده باشند اما هنگامی که حوادث ناگوار کودکان در اتومبیل شنیده می‌شود، رعایت کردن این نکات به ظاهر ساده اهمیت پیدا می‌کند. مثلاً شما تصور کنید که کمربند کودک کاملاً سفت نشده باشد، در این صورت با یک تصادف ساده یا حتی ترمز شدید چه بلایی سر کودک می‌آید؟ کمترین احتمال این است که کودک به راحتی از صندلی بیرون می‌آید و ممکن است به شدت مجروح شود و در بدترین حالت هم پرتاب شدن کودک به سمت شیشه جلو یا حتی در صورت پایین بودن شیشه به بیرون وجود دارد.

یا فکر کنید با وجود استخوان‌های ظریف ستون فقرات نوزاد که هنوز در حال رشد است و کامل نشده با ضربات و فشارهای خودرو احتمال آسیب رسیدن به نخاع یا فلج شدن و حتی مرگ وجود دارد.

رعایت موارد ذکر شده برای جلوگیری از حوادثی که هیچ‌وقت خبر نمی‌دهند و ممکن است تا پایان عمر عذاب وجدان و پشیمانی به همراه داشته باشد را کم می‌کند./مهر

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=829

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.