• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

با این نوشیدنی سالم لاغر شوید

  • کد خبر : 821
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
با این نوشیدنی سالم لاغر شوید

حدود ۵۰ درصد افراد دچار کمبود ویتامین D هستند و حدود ۵۰ درصد از افراد چاق نیز کمبود کلسیم دارند. سطح پایین کلسیم، ممکن است مغز را وادار کند که استفاده از غذا برای دریافت بیشتر این ماده معدنی را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هر روز یک پیمانه شیر کم چرب نوشیدن به کاهش دو برابری وزن کمک شایانی کند.

شیر کم‌چرب به‌عنوان یک نوشیدنی سالم، با نصف کردن چربی و کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. مواد مغذی حیاتی شیر، شامل کلسیم و ویتامین D است که هر دو با کاهش وزن مرتبط هستند.

حدود ۵۰ درصد افراد دچار کمبود ویتامین D هستند و حدود ۵۰ درصد از افراد چاق نیز کمبود کلسیم دارند. سطح پایین کلسیم، ممکن است مغز را وادار کند که استفاده از غذا برای دریافت بیشتر این ماده معدنی را افزایش دهد.

شیر ممکن است در برابر دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک نیز محافظت ایجاد کند؛ سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از مشکلات، مانند چربی اضافی شکم، فشار خون بالا و سطوح پایین در کلسترول خوب است.

همچنین شیر می‌تواند سطح انسولین (هورمونی که به کنترل قند خون کمک می‌کند) بین وعده‌های غذایی را کاهش دهد.

دکتر مایکل یافی، محقق ارشد این تحقیق، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهند کودکان چاقی که حداقل مقدار توصیه شده روزانه شیر را استفاده می‌کنند، ممکن است کنترل بهتری در قند داشته باشند و این می‌تواند به محافظت در برابر سندرم متابولیک کمک کند، اما مسأله نگران‌کننده پژوهش این بود که تنها یک تن از هر ۱۰ شرکت کننده، مقدار توصیه شده شیر را استفاده می‌کرد.

این مطالعه، شامل ۳۵۳ کودک بود که در یک دوره ۲ ساله تحت کنترل بودند. در این تحقیق، میزان استفاده کودکان از شیر، گلوکز خون و سایر معیارهای کلیدی، ارزیابی شدند.

نتیجه نشان داد که ۲ فنجان شیر نوشیدن در روز (حدود یک پیمانه) با کاهش سطح انسولین ـ هورمونی که به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند و سطوح بالاتر آن و دیابت نوع ۲ مرتبط هستند ـ مربوط است.

پروفسور مونا ایسا، محقق دیگر این تحقیق، گفت: ارتباط بین نوشیدنی‌های شیرین و چاقی دوران کودکی به خوبی ثابت شده و کمبود ویتامین D نیز با این موضوع، مرتبط است.

نتیجه این تحقیق، از نگاه پیشگیرانه، نشان می‌دهد استفاده از شیر، نه‌تنها بی‌خطر بوده، بلکه ممکن است از ابتلا به سندرم متابولیک نیز جلوگیری کند.

حداقل ۲ تحقیق پیشین در این زمینه نیز استفاده از شیر را با کاهش دو برابری وزن، مرتبط دانسته‌اند./شفاآنلاین

 

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=821

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.