• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

بیش از ۲۲ هزار متقاضی عتبات نوروزی ثبت‌نام کرده‌اند

  • کد خبر : 7997
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
بیش از ۲۲ هزار متقاضی عتبات نوروزی ثبت‌نام کرده‌اند
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات از نام‌نویسی بیش از ۲۲ هزار نفر متقاضی عتبات نوروزی خبر داد و گفت: پیش ثبت‌نام متقاضیان تا ششم اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر از سازمان حج، حمیدرضا محمدی با بیان اینکه پیش ثبت نام متقاضیان عتبات نوروزی از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز شده و تا عصر روز دوشنبه دوم اسفند بیش از ۲۲ هزار نفر پیش ثبت نام در سامانه (اینجا) کرده‌اند، گفت: پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی تا پایان جمعه ۶ اسفند ادامه دارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات با بیان اینکه تاریخ اعزام عتبات نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ است، افزود: ظرفیت اعزام نوروزی براساس بسته‌های زیارتی که توسط دفاتر تدارک دیده می‌شود تعیین می‌گردد، بر این اساس در صورت تقاضای بیشتر از ظرفیت ایجاد شده، اولویت تشرف از طریق قرعه کشی متقاضیان مشخص می‌شود که نتیجه قرعه کشی برای ثبت نام نهایی ۹ اسفند ماه اعلام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه همه زائرانی که با کاروانهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند مشمول بیمه هستند، گفت: هزینه بیمه، خدمات درمانی و امنیت در بسته‌های زیارتی وجود دارد و سازمان برحُسن اجرای کار نظارت کامل دارد.

وی افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با زائران کاروانهای آزاد بر همین موضوعات مربوط به بیمه کامل، خدمات درمانی، امنیت و خدمات دقیق اجرایی باشد که خوشبختانه این مهم در کاروانهای تحت نظارت سازمان مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات درباره موضوع بیمه، گفت: بیمه زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با قیمت مناسب و برای خدمت هرچه بهتر به مشتاقان سفر زیارتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تدارک دیده شده است.

محمدی درباره شرایط بیمه‌ای زائران، گفت: قرارداد بیمه زائران عتبات عالیات برای فوت به هر علت ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت در اثر حادثه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه بیمارستانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه درمان سرپایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال، برای نقص عضو دائم(کلی و جزیی) تا سقف ۳ میلیارد ریال، برای خسارت بار زائر در هنگام رفت تا سقف ۵ میلیون ریال، برای خسارت بار زائر در هنگام برگشت تا سقف ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مدت پوشش بیمه ای از ساعت صفر بامداد دو روز قبل از خروج از کشور آغاز و تا ساعت ۲۴ سه روز پس از بازگشت به کشور ادامه دارد.

محمدی گفت: سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران عزیز مهمترین دغدغه سازمان حج و زیارت محسوب می‌شود و بدین جهت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=7997

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.