• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بیماران سرطانی مراقب کرونا باشند

  • کد خبر : 7993
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
بیماران سرطانی مراقب کرونا باشند
نتایج یک مطالعه نشان می دهد که افراد مبتلا به سرطان بیشتر احتمال دارد که به بیماری وخیم کرونا مبتلا شوند و مرگ ناشی از آلودگی به کووید۱۹ در این افراد بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان یک بیمارستان دانشگاهی در انگلیس که این مطالعه را انجام دادند، تاکید کردند: این موضوع شامل افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و نیز افرادی که تحت درمان فعال برای سرطان قرار ندارند، می شود.

یافته های این مطالعه بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بزرگسال مبتلا به سرطان از ۶۹ بیمارستان در انگلیس به دست آمده است.

داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به لوسمی حاد (یک نوع سرطان خون) یا «سندرم میلودیسپلاستیک» (ناهنجاری در تقسیم سلول بنیادی خون) تشخیص داده شده‌اند، در مقایسه با افرادی که این سرطان‌ها را ندارند، ۲ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به «میلوما» یا «پلاسماسیتوما» (نوعی سرطان خون) در زمان ابتلا به کرونا بیش از ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این ویروس قرار داشتند، این موضوع در مورد بیماران مبتلا به سرطان ریه نیز صادق است.

براساس نتایج این تحقیق ابتلا به سرطان ریه خطر مرگ ناشی از کرونا را در این افراد افزایش می دهد، چرا که کووید۱۹ به عنوان یک ویروس تنفسی تأثیر قابل توجهی بر سلامت ریه دارد.

محققان در مقاله ای در مورد این مطالعه نوشتند که بیماران سرطانی مبتلا به کرونا نسبت به سایر بیماران مبتلا به کرونا که سرطان ندارند، بهبودی ضعیف تری دارند. این تفاوت در بهبودی از کووید۱۹ در میان این بیماران ممکن است با سن، جنسیت، بیماری های همراه، زیرگروه سرطان مرتبط باشد نه درمان های ضدسرطانی که این بیماران دریافت می کنند.

مشروح این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=7993

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.