• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

چند بیمار مبتلا به «اُمیکرون» در ایران است؟

  • کد خبر : 790
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
چند بیمار مبتلا به «اُمیکرون» در ایران است؟

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به تشخیص قطعی یک مورد ابتلا به کرونای اُمیکرون در کشور در آقایی که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشته، گفت: یک یا دو مورد هم مشکوک به اُمیکرون داریم که در حال بررسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، محمدمهدی گویا در تشریح ورود سویه جدید کرونا با عنوان اُمیکرون به کشور گفت: تاکنون نخستین موردی که در کشور تشخیص داده شده، اقایی هستند که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشتند و در آن کشور علائم بیماری آغاز شده، بعد وارد کشور شدند.

وی گفت: بلافاصله آزمایش‌ها برای این فرد انجام شده و نیمه شب گذشته، آزمایشگاه تشخیص قطعی داده است.

گویا گفت: این مورد را در تهران شناسایی کردیم. حال عمومی وی نیز خوب است و مراقبت‌های لازم از وی به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک مورد تشخیص در کشور داشته‌ایم و یک یا دو مورد هم مشکوک داریم که در حال بررسی است. به محض اینکه جواب آزمایش‌های قطعی مشخص شود، اعلام خواهیم کرد و همه این افراد تحت مراقبت دقیق قرار گرفته‌اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره تشخیص سویه اُمیکرون با کیت‌های موجود در کشور نیز گفت: چندین کیت مختلف داریم که در اختیار آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و قادر است پیچیده‌ترین انواع اُمیکرون و ویژگی‌های ژنتیکی آن را تشخیص دهد.

گویا همچنین گفت: توصیه آن است که افراد و بویژه آن دسته از افرادی که سیستم دفاعی بدن‌شان ضعیف‌تر است، سریع‌تر برای واکسن نوبت سوم اقدام کنند و همچنین از هر گونه گردهمایی و دورهمی پرهیز شود./میزان

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=790

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.