• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

مجموع جانباختگان کرونای کشور از ۱۳۵ هزار نفر گذشت

  • کد خبر : 7759
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مجموع جانباختگان کرونای کشور از ۱۳۵ هزار نفر گذشت
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را ازدست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و۴۰ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۶۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۹۷ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۹ هزار و ۳۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسید.

 تا کنون ۶ میلیون ۴۸۹ هزار و ۹۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴ هزار و ۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۶ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم بهمن ماه در پیامی توییتری با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی از ورود کشور به پیک ششم کرونا خبر داد.

بهرام عین اللهی در این توییت نوشت: متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده‌ایم.

وی اضافه کرد: توصیه اکید و حتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم و حیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=7759

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.