• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد؛

۱۷۰هزار پناهنده تحت پوشش بیمه سلامت

  • کد خبر : 6828
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
۱۷۰هزار پناهنده تحت پوشش بیمه سلامت
معاون درآمد اداره کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتباع در سال جاری هزینه شده است که این میزان به جز هزینه‌های غیر مستقیم و سرباری بوده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، جعفر رحیمی، در حاشیه جلسه ملاقات مدیر ارشد منطقه‌ای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هیأت همراه در بخش سلامت که در خصوص راه‌حل‌های راهبردی طرح بیمه سلامت پناهندگان برگزار شد، بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران سالانه با کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور بابت بیمه اتباع خارجی قرار داد منعقد می‌کند که بر اساس آن به مدت یک سال تحت پوشش بیمه قرار گرفته و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای در سرتاسر کشور اعم از بخش دولتی یا خصوصی استفاده کنند.

معاون درآمد اداره کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از آنجایی که مدت زمان قرارداد این گروه رو به اتمام است باید قرار داد جدیدی منعقد شود که امروز این جلسه به منظور هماهنگی بیشتر و امکان اینکه بتوانیم تعداد بیمه شدگان را افزایش دهیم، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر این موضوع تاکید کردند که خدمات بیمه سلامت و جمهوری اسلامی ایران به اتباع بسیار مناسب بوده است و درخواست آنها این بود که تعداد افراد تحت پوشش افزایش یابد.

رحیمی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر از اتباع پناهنده تحت پوشش بیمه سلامت هستند و حدود ۵۰ هزار نفر از اتباع نیز توسط وزارت کشور معرفی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در کل ۱۷۰ هزار نفر از این گروه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

معاون درآمد اداره کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد که ۴ تا ۵ میلیون نفر از اتباع غیر ایرانی در کشور تحت پوشش بیمه نیستند چرا که از مبانی غیر رسمی وارد کشور شده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورتی که کمیساریا تأمین اعتبار لازم را برای سازمان بیمه سلامت فراهم کند محدودیتی در پوشش بیمه اتباع نخواهیم داشت چرا که برنامه ما این است که بتوانیم با تعامل خارج بخشی، تعداد افراد تحت پوشش را افزایش دهیم و بتوانیم خدمت رسانی بهتری را به این عزیزان انجام دهیم.

رحیمی گفت: اتباع آسیب پذیر با حمایت کمیساریا و جمهوری اسلامی ایران بدون پرداخت مبلغی به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و بیمه می‌شوند. ولی اتباع غیر آسیب پذیر که تمکن مالی دارند، باید بابت پوشش بیمه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

به گفته معاون درآمد اداره کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتباع در سال جاری هزینه شده است که این میزان به جز هزینه‌های غیر مستقیم و سرباری بوده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6828
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.