• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

توجه به اقتصاد هنر از دغدغه‌ های رئیس جمهور است

  • کد خبر : 6707
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
توجه به اقتصاد هنر از دغدغه‌ های رئیس جمهور است
هنرمند نقاش در تشریح مباحث عنوان شده در دیدار ریاست جمهوری با هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی گفت: دغدغه رئیس جمهور توجه به اقتصاد هنر است و با حضور در موزه هنرهای معاصر بر ایجاد بسترهایی برای ارتقاء سطح کیفی آثار هنری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمد بنی اسدی  نقاش، تصویرگر کتاب و مجسمه‌ساز ایرانی با اشاره به حضور ریاست جمهوری در موزه هنرهای معاصر و دیدار با هنرمندان گفت: هنرمندان دغدغه های خود را با ایشان مطرح کردند و ایشان هم انتظارات خود را از جامعه هنری مطرح کردند که امیدواریم  مشاوران رئیس جمهور راه مناسبی برای تعامل ایجاد کنند تا این ارتباط مستحکم تر شود و تداوم یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که توجه یک رئیس جمهور به هنرهای تجسمی چقدر می تواند در راستای ارتقا این مجموعه از هنرها موثر باشد، اذعان داشت: کشور با مسائل مختلفی روبرو است که رئیس جمهور نمی تواندبر روی تمام بخش ها متمرکز باشد. بنابراین در هر حوزه باید مشاورانی آگاه داشته باشد تا بتوانند در مورد موضوعات مختلف ارزیابی دقیقی از شرایط ارائه کنند.

بنی اسدی با بیان اینکه باید شرایطی مهیا شود تا دغدغه معیشتی آنان کمتر شود، ادامه داد: دولتمردان برای بهتر دیده شدن آثار هنری و ماندگاری آنها باید اقدام های موثری انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت و خریداران آثار هنری می توانند به هنرمندان کمک کنند، افزود: اگر وضعیت معیشتی هنرمندان به گونه ای باشد که برای تولید آثار هنری، ذهنی متمرکز داشته باشند، می توانند آثاری ماندگار خلق کنند. باید موزه و نگارخانه هایی برای کمک به فروش آثار هنری و ایجاد برقراری ارتباط بین هنرمند و خریدار ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مسئولان هنری و فرهنگی بازوهای اجرایی رئیس جمهور هستند و این مسئولیت خطیر را به دوش می کشند.

بنی اسدی با ابراز خرسندی از ملاقات رئیس جمهموری با هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، ابراز امیدواری کرد: این دیدار سرآغازی برای برنامه های آتی باشد.

این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی اضافه کرد: در دنیا گالری‌هایی وجود دارد که علاوه بر  نمایش آثار هنرمندان، مشتریانی برای برای خرید آثار هنری پیدا می کنند تا همه کارها بر دوش دولتمردان نباشد.

بنی اسدی با بیان اینکه اصحاب رسانه نیز در شناساندن، معرفی و فروش آثار هنری می توانند نقش بسزایی داشته باشند، تاکید کرد: آثار هنری علاوه بر داخل کشور، باید در دیگر کشورها و رویدادهای هنری  که شناخت و درک بهتری از آثار هنری دارند عرضه شود.

بنی اسدی افزود: بنابراین دسته بندی کردن نیازهای هنرمندان باید در اولویت مدیران هنری قرار گیرد و از این توجه ریاست جمهوری به جامعه هنرهای تجسمی بهره ببرند و شرایط هنرمندان را بهبود ببخشند.

این هنرمند تذهیب گر و نقاش اذعان داشت: نگرش افراد نسبت به هنر متفاوت است. فردی ممکن است رشته خود را مهمتر از رشته های دیگر بداند اما همه هنرمندان این صنف با نگرش و عقاید مختلف باید خود را در محور خانواده هنرهای تجسمی تعریف کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه با جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی کشور در موزه هنرهای معاصر ایران، دیدار کرد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6707
  • منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.