• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

مرگ «باران»؛ شامپانزه ایرانی در کنیا

  • کد خبر : 668
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مرگ «باران»؛ شامپانزه ایرانی در کنیا

باران شامپانزه ایرانی که به یک مرکز نگهداری از این حیوانات در کنیا منتقل شده بود، کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، باران شامپانزه چهار ساله که از باغ وحش ارم در ایران به “پناهگاه شامپانزه‌های سوئیت‌واترز” در کنیا منتقل شده بود تا زندگی جدید خود را آغاز کند، کشته شد.

طبق قوانین کنیا همه شامپانزه‌های جدید باید تحت یک دوره قرنطینه ۹۰ روزه قرار بگیرند که باران نیز دوره قرنطینه خود را از زمان ورودش به پناهگاه با موفقیت به پایان رسانده و از قرنطینه به زیستگاه اصلی شامپانزه‌ها منتقل شده بود.

او در مرحله اولیه ادغام با دیگر شامپانزه ها در یک مرکز، نگهداری می شد که در آن می‌توانست با شامپانزه‌های دیگر تنها از راه دور و بدون تماس فیزیکی در تماس باشد. این مرحله برای کمک به آنها برای آشنایی با یکدیگر ضروری است تا بتوانند مرحله بعدی ادغام را طی کنند. اما باران قفل ایمنی را شکست و خود را به منطقه جداسازی شامپانزه‌های دیگر رساند.

سایت رسمی “پناهگاه شامپانزه‌های سوئیت‌واترز” در توئیتی با اعلام این خبر افزود: نزاع بین باران و شامپانزه های دیگر رخ داد و حضور مراقبان حفاظتگاه برای جلوگیری از حادثه، موثر واقع نشده و در این درگیری باران دچار جراحات شدید شد و به رغم اقدامات انجام گرفته،‌ این حیوان تلف شد.

از آنجا که قرار بود باران، جوان‌ترین عضو این خانواده بزرگ با وجود ۳۴ شامپانزه باشد، مسئولان این حفاظتگاه نسبت به از دست دادن آن ابراز تاسف بسیار کرده‌اند./ ایسنا

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=668

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.