• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0
با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری محقق شد؛

۹۰ محصول سلامت در کشور تولید شد

  • کد خبر : 6620
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
۹۰ محصول سلامت در کشور تولید شد
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اعلام کرد تاکنون ۹۰ محصول در حوزه های مختلف مربوط به حوزه سلامت مورد حمایت قرار گرفته و به تولید رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته‌هایی برای تامین سلامتی تعریف شدند این کار با «تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت»، «رسم فلوچارت ارزبری و احصاء اولویت بندی حوزه سلامت»، «امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادهای مرتبط»، «انتشار فراخوان‌ها» و در نهایت ایجاد زمینه مناسب برای اجرایی شدن این بسته‌ها عملیاتی شد. کاری که توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درآمد.

در این طرح، تولید ۷ محصول در بسته داروهای بیولوژیک مدنظر بود. محصولاتی که بیش از ۷۴ میلیون دلار کاهش ارزبری را برای کشور به همراه داشتند. تهیه بسته تولید مواد اولیه دارویی نیز با تولید ۷۵ محصول اجرایی شد. این کار هم ۱۱۶ میلیون دلار کاهش ارزبری را برای کشور به همراه داشت.

بسته تولید واکسن‌های انسانی با ۵ محصول و ۶۰ میلیون دلار کاهش ارزبری و تجهیزات پزشکی با ۳ محصول و ۲۴ میلیون دلار کاهش خروج ارز از کشور، دیگر طرح های مدنظر برای تحقق این هدف بود.

در نهایت با اجرای کامل این طرح‌ها، ۹۰ محصول تولید شد که از خروج بیش از ۲۴۷ میلون دلار ارز کشور پیشگیری کرده‌اند. اتفاقی که به تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه سلامت در کشور کمک کرده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6620

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.