• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

سامانه درمان اختلال‌های روانی در کشور طراحی شد

  • کد خبر : 6591
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
سامانه درمان اختلال‌های روانی در کشور طراحی شد
سامانه‌ای برای تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای طراحی شده است که به کاهش یا رفع برخی اختلالات مربوط به اعصاب کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد محمدی مجری طرح و مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده سامانه‌ تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای گفت: دستگاه TMS با هدف کاهش عوارض بیماری‌های عصبی و شناختی طراحی و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است؛ این دستگاه در درمان افسردگی، درد، پارکینسون، وزوز گوش، زبان‌پریشی و حتی اعتیاد به کار می رود.

به گفته مدیرعامل شرکت این سامانه به صورت کامل بومی شده‌است و می‌تواند در موارد خاص، حسب نیازهای کاربری پزشکی سفارشی‌سازی شود.

وی ادامه داد: این دستگاه قابلیت رفع و کاهش انواع اضطراب و اختلال‌های روانپزشکی را دارد. از این سامانه همچنین برای توانبخشی بعد از سکته مغزی نیز استفاده می‌شود.

محمدی افزود:این دستگاه که هم‌اکنون به تولید صنعتی رسیده، قابل استفاده در سیستمهای درمانی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، روان‌پزشکی و پژوهشگران حوزههای شناختی است. همچنانکه از این دستگاه در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های خصوصی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: با توسعه این سامانه، نیاز به واردات خارجی این محصول که بسته به خروجی‌های آن، بین ۱/۵ تا ۴ میلیارد تومان برای هر دستگاه قیمت خورده، به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: این دستگاه ایران‌ساخت، اولین و تنهاترین سامانه کشور است که چنین وظایفی برای آن تعریف شده است. این سامانه ضمن رقابت با نمونه‌های مشابه و پرقدرت خارجی، در برخی موارد نظیر خروجی پروتکل‌های به‌‍روز دنیا، از آن نمونه‌ها، جلوتر بوده و به لحاظ صرفه اقتصادی نیز حدود یک‌سوم قیمت آن محصولات است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6591

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.