• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

نتایج مثبت ورزش برای مبتلایان به سرطان مری

  • کد خبر : 6549
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
نتایج مثبت ورزش برای مبتلایان به سرطان مری
محققان بریتانیایی می گویند ورزش در حد متوسط ممکن است نتایج شیمی درمانی را در بیماران مبتلا به سرطان مری بهبود بخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه شامل ۴۰ بیمار مبتلا به سرطان مری بود. برخی از بیماران جلسات ورزشی هدایت شده هفتگی را قبل و در طول شیمی درمانی و دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی ادامه برنامه ورزشی در خانه دریافت کردند.

در مقایسه با بیمارانی با سن و وضعیت سرطانی مشابه که در یک برنامه ورزشی شرکت نکردند، آنهایی که در برنامه ورزشی حضور داشتند پاسخ بهتری به شیمی درمانی دادند. تومورهای آنها بیشتر کوچک شد و احتمال پیشرفت سرطان شأن کمتر بود.

«اندرو دیویس»، رهبر این مطالعه، گفت: «این یک مطالعه کوچک، اما امیدوارکننده است، زیرا نشان می‌دهد که چگونه یک برنامه ورزشی در حد متوسط می‌تواند به بهبود موفقیت روند و تأثیر شیمی‌درمانی کمک کند.»

به گفته محققان، ورزش در حد متوسط موجب کاهش برخی از اثرات منفی شیمی درمانی می‌شود از اینرو می‌تواند گزینه درمانی بیماران بیشتری باشد.

دیویس در ادامه افزود: «ما می‌خواهیم این تأثیر را در مطالعات بیشتر تأیید کنیم، اما احتمالاً ورزش ممکن است برای بیماران مبتلا به انواع دیگر سرطان نیز مفید بوده و راهی مقرون‌به‌صرفه برای بهبود اثربخشی شیمی درمانی باشد».

شیمی درمانی یک درمان استاندارد برای سرطان مری و بسیاری از سرطان‌های دیگر است، اما می‌تواند عوارض جانبی منفی مانند خستگی، بیماری و خطر عفونت داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6549

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.