• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
0

صرفه جویی میلیاردها ریال با کیت ایرانی تشخیص کرونا

  • کد خبر : 6521
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
صرفه جویی میلیاردها ریال با کیت ایرانی تشخیص کرونا
رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: محققان این پژوهشکده با تولید نخستین کیت مولکولی تشخیص ویروس کرونا در کشور موجب صرفه جویی میلیون‌ها یورو و میلیاردها ریال شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، رامین صرامی فروشانی که در جریان بازدید سورنا ستاری و محسن رضایی معاونان علمی و اقتصادی رییس جمهوری و مصطفی قانعی رییس ستاد توسعه زیست فناوری از کارخانه نوآوری بایوتکس سخن می گفت، افزود: این پژوهشکده که در حال حاضر به عنوان تولیدکننده اصلی کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در ایران فعال است از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون با تولید میلیون ها عدد از این کیت ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها یورو ارز از کشور با شکستن قیمت از ۱۶۰ هزار تومان به زیر ۲۰ هزار تومان، میلیاردها ریال از محل صرفه جویی ریالی عاید کشور کرد.

وی اضافه کرد: دشواری های نفسگیر نخستین روزهای همه گیری ویروس کووید ۱۹ و محدودیت ها و مضیقه شدید کشور در دسترسی به کیت های تشخیصی و حتی اقلام ساده پیشگیری از کرونا را به یاد داریم و حتی سازمان جهانی بهداشت نیز تعداد بسیار معدودی کیت تشخیص را در اختیار ایران قرار داده بود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی اظهار داشت: آن زمان شرایط به گونه ای بود که (کشورهای دیگر) حتی در قبال پرداخت هزینه های بسیار گزاف هم حاضر به تحویل کیت های تشخیصی و حتی ماسک به ایران نبودند. در آن مقطع بود که پژوهشکده سرطان معتمد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نخستین کیت تشخیص کووید ۱۹ را در قالب یک شرکت دانش بنیان در کشور تولید کرده و با کسب مجوزهای لازم به سرعت تولید انبوه آن را آغاز کرد.

صرامی فروشانی خاطرنشان کرد: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که هیچ تجربه قبلی در زمینه تولید کیت های تشخیص ملکولی ویروس در پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی که در حوزه سرطان فعال است، وجود نداشت و تولید این کیت ها بار دیگر نقش راهبردی و منحصر به فرد جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در تامین نیازهای کشور را به منصه ظهور رساند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم با قدردانی از اقدامات انجام شده در این پژوهشکده بر اهمیت حرکت این شرکت دانش بنیان جهاد دانشگاهی در تامین به موقع نیاز راهبردی کشور به کیت های تشخیص مولکولی، رفع نیاز به بیگانگان و صرفه جویی کلان حاصل از کاهش قیمت کیت های تولیدی تاکید کرد.

به گزارش پژوهشکده سرطان معتمد، معاون علمی و فناوری و معاون اقتصادی رییس جمهوری روز گذشته همراه با رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از کارخانه نوآوری بایوتکس محل تولید کیت های تشخیصی کووید ۱۹ پژوهشکده سرطان معتمد در تهران بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6521
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.