• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

دانشگاه بدون دانشجو معنا و مفهومی ندارد

  • کد خبر : 6470
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
دانشگاه بدون دانشجو معنا و مفهومی ندارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت کاری ما شما دانشجویان هستید و معتقدیم دانشگاه بدون دانشجو معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمدعلی زلفی‌گل عصر دوشنبه در نشست با دبیران اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: شما دانشجویان در وقت دادن و جلسه گذاشتن نسبت به همه جا در اولویت هستید و وزارت علوم برای شماست و همچنان اعتقاد داریم که اولویت همه برنامه‌های ما شما دانشجویان هستید.

وی تصریح کرد: به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم تاکید کرده ام که برای کمیته های فرهنگی، انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی جلسات داشته باشد و به گونه‌ای این جلسات برگزار شود که هر فصل یکی از این جلسات برگزار شود نه اینکه امروز با من وزیر علوم جلسه داشته باشند تا چند سال دیگر هیچ جلسه ای برگزار نشود.

زلفی گل همچنان تاکید کرد که هر فصل باید یک جلسه با این انجمن ها و تشکل ها برگزار شود چون اولویت و برنامه ما برای دانشجویان است و در اردیبهشت ماه یک جلسه دیگر برای شما خواهیم داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما هر چقدر که نیاز باشد وقت می‌گذاریم و با دانشجویان و اتحادیه‌ها گفتگو می‌کنیم چون اعتقاد ما این است که دانشجویان و اعضای اتحادیه‌های انجمن‌های علمی کشور، وزرا و مدیران ارشد آینده کشور هستند و آینده کشور را آنها می‌سازند.

زلفی گل ادامه داد: بنده کاملاً از انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت می‌کنم و از عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درخواست دارم که تدبیر داشته باشند تا حداکثر امکانات و ظرفیت‌ها را برای فعالیت هر چه بیشتر و رسمیت یافتن فعالیت‌های اعضای انجمن‌های علمی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌های انجمن‌های علمی به عنوان یک تشکل پویا و حساس به پیشرفت‌های علمی کشور برای مسوولان وزارت علوم بسیار مغتنم و ارزشمند است، گفت: در راستای آشنایی و حل مسائل مرتبط با حوزه‌ انجمن‌های علمی، استمرار نشست‌های حضوری یا مجازی ضرورت دارد و باید حداقل در هر فصل برای هر یک از تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی یک نشست برگزار کنیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ایجاد تعامل و ارتباط با نخبگان جامعه و افراد شاخص در هر رشته علمی باید جزو اولویت‌های انجمن‌های علمی قرار گیرد، گفت: در جلسات دفاعیه رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد معمولاً داورانی از سایر دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند که انجمن‌های علمی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و یک کارگاه آموزشی یا یک نشست صمیمانه با این اساتید برجسته داشته باشند تا دانشجویان با افراد شاخص هر رشته آشنا شوند.

زلفی‌گل با اشاره به ارتباط تصویری امروز خود با وزیر علوم ارمنستان و تأکید دو طرف بر برگزاری مسابقات دوجانبه و چندجانبه علمی اظهار داشت: انجمن‌های علمی تلاش کنند با همکاری دانشگاه‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مسابقات علمی بین المللی حضوری یا مجازی میان کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه برگزار کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تجربیات خود به عنوان رییس و نایب رییس انجمن علمی شیمی به عنوان یکی از بزرگترین انجمن‌های علمی کشور گفت: با فضای کاری و ضوابط و روابط موجود در انجمن‌های علمی آشنایی کافی دارم و برای رفع مسائل و چالش‌های موجود در انجمن‌ها در چارچوب قانون و امکانات کمک خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6470
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.