• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

کلاهبرداری از اینستاگرامی‌ ها با وعده تیک آبی

  • کد خبر : 6459
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کلاهبرداری از اینستاگرامی‌ ها با وعده تیک آبی
رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداست فردی که تحت عنوان گرفتن تیک آبی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از کاربران این شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: مدتی قبل فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مدعی اخذ تیک آبی برای صفحه او شده و از این طریق از وی کلاهبرداری کرده است.

شاکی همچنین به ماموران گفت که به دنبال گرفتن تیک آبی برای صفحه اینستاگرامی خود بوده و با جستجو در فضای مجازی این فرد را پیدا کرده و او نیز وعده داده که با دریافت مبلغی در کمترین زمان ممکن این اقدام را برای او انجام خواهد داد.

گودرزی با بیان اینکه متهم پس از دریافت وجه از دسترس خارج شده و دیگر پاسخی به تماس های شاکی نداده است، افزود: با کسب این اطلاعات مأموران پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری این فرد را آغاز کرده و با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی وی شدند.

وی ادامه داد: با شناسایی متهم هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شده و این فرد در عملیاتی پلیسی در یکی از مناطق حاشیه شهر تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان بازجویی ها به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از کاربران ایسناگرام با وعده دریافت تیک آبی یا همان حساب تایید شده اقرار کرد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم تا کنون با همین شیوه بیش از هفت میلیارد ریال از کاربران اینستاگرام کلاهبرداری کرده است، گفت: شناسایی دیگر قربانیان این فرد در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار داشته و تاکنون تعدادی از این افراد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6459
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.