• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
معاون امور مجلس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با سه پیشنهاد

  • کد خبر : 6400
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با سه پیشنهاد
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با درخواست سازمان نظام پزشکی از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، اکبر رنجبرزاده، با اشاره به مشکلات متعدد پزشکان طرحی در مناطق کم برخوردار و محروم، گفت: یکی از ضروریات ماندگاری و ایجاد انگیزه برای همکاران طرحی در مناطق دورافتاده تأمین نیازهای حداقلی آنان از جمله خودرو، مسکن و میزان دریافتی آنها است.

وی افزود: نباید با ابزار و قوانین دستوری پزشکان را در مناطق کم برخوردار و محروم ماندگار کنیم بلکه با ارائه راه‌های تشویقی و تأمین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز، زمینه را برای ارائه خدمت و ماندگاری همکاران بویژه پزشکان جوان‌تر که تازه فارغ التحصیل شده اند، فراهم کنیم.

رنجبرزاده به برگزاری جلسات مکرر رئیس کل سازمان با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و گفت: در راستای تأمین نیازهای حداقلی همکاران طرحی رایزنی‌هایی را با رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی نیز انجام داده و به منظور تشویق، ترغیب، استقرار و استمرار خدمت رسانی جامعه پزشکی به مردم مناطق کم برخوردار و محروم کشور سه درخواست را پیشنهاد نمودیم.

وی تصریح کرد: تخصیص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت برای تهیه و تأمین مسکن، خودرو، خرید تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز، حقوق و درآمد جامعه پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار تا سقف ۳۰ میلیون تومان مشمول معافیت مالیاتی و مازاد آن نیز مشمول تخفیف شود و همچنین احکام حقوق نیروهای طرحی جامعه پزشکی به طریقی ترمیم شود که حداقل حقوق آنها کمتر از ۲۰ میلیون تومان نباشد، سه درخواست مطرح شده برای همفکری و همکاری اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ بود.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی به جز الحاقی تبصره ۱۲ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اشاره کرد و گفت: در این الحاقیه آمده است “پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، آموزگاران، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال معاف هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در جز الحاقی شماره دو این تبصره آمده است؛ اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی بالینی مشمول پرداخت مالیات موضوع این جز به نرخ ۱۰ درصد هستند.

رنجبر زاده خاطرنشان کرد: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که نسبت به توزیع عادلانه نیروهای متخصص و پزشکان در اقصی نقاط کشور گله مند بودند و رفع دغدغه ایشان، راهکارهای تشویقی را برای ماندگاری نیروها در مناطق دورافتاده تقویت نموده و پیگیر نیازهای آنان از طریق هر سه قوه باشیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6400
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.