• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی

  • کد خبر : 634
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی

یک متخصص روانشناسی بالینی گفت: ترس هیجانی است که ما انسانها برای مراقبت و بقای خود به آن مجهز هستیم و مرز باریکی بین آگاهی دادن مردم و ترس آن‌ها از کرونا وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، نازنین آهنگری متخصص روانشناسی بالینی ، اظهار کرد: شرایط جامعه و شرایط خانواده‌ها با شیوع بیماری کرونا تغییر کرده و سبک زندگی مردم دستخوش تغییرات زیادی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از تغییرات سبک زندگی افراد بحث قرنطینه و به ویژه قرنطینه افراد مبتلا به بیماری کرونا است که اشخاص مبتلا مجبور هستند از این محدودیت تبعیت کنند.

این روانشناس بالینی اضافه کرد: تبعیت از محدودیت‌ها همواره با مقاومت درونی همراه است و باید به فردی که در محدودیت و قرنطینه قرار می‌گیرد کمک کرد تا با آرامش بیشتری دوره درمانی خود را پشت سر بگذارد.

آهنگری خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی متخصصان روانشناسی بالینی در دوران قرنطینه افراد، آگاهی دادن به آن‌ها است که چگونه دوره محدودیت خود را سپری کنند.

وی تاکید کرد: دادن آگاهی و اطلاعات کافی به فردی که مجبور است در قرنطینه بماند کمک می‌کند که از حالت استرس خارج شود و در طی مدت شیوع بیماری کرونا رسانه‌های جمعی نقش خوبی را در انتقال آگاهی به مردم داشته‌اند.

این متخصص روانشناسی اضافه کرد: با شیوع کرونا ما آمادگی کافی مدیریت بحران این بیماری را نداشتیم، سرعت تغییرات بسیار کم بود و با وجود گذشت حدود ۲ سال از آغاز بیماری ما تازه شاهد تغییرات مثبت هستیم.

آهنگری یادآور شد: در حال حاضر باید در مباحثی چون آموزش مهارتهای ارتباطی در جامعه مانور بدهیم و اگرچه اقدامات خوبی انجام شده است اما کافی نیست و باید مسئولان در نهادهای آموزشی روی این موضوع و بهبود شرایط کار کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مواجهه بیش از حد افراد با اخبار به ویژه خبرهای منفی و در معرض قرار گرفتن مکرر افراد با اخبار منفی مختص کرونا، اثرات مثبت مراقبت کننده کمی دارد و بیشتر آن‌ها را با خطری به نام کرونا مانوس می‌کند.

این متخصص روانشناسی تصریح کرد: تمرکز رسانه‌ها به جای یادآوری خطرات بیماری، باید بیشتر روی مباحث پیشگیری باشد و ترسیدن از کرونا در تبعیت مردم از محدودیت‌ها کمک کننده است اما اخبار بدون آگاهی از موضوعات روانشناسی اجتماعی تاثیر چندانی ندارد.

آهنگری اضافه کرد: ترس هیجانی است که ما انسانها برای مراقبت و بقای خود به آن مجهز هستیم و مرز باریکی بین آگاهی دادن مردم و ترس آن‌ها از کرونا وجود دارد./دانشجو

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=634

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.