• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

کودکان در تهدید کاهش مصرف شیر/ پوکی استخوان ارمغان مصرف پایین لبنیات در کودکی

  • کد خبر : 632
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کودکان در تهدید کاهش مصرف شیر/ پوکی استخوان ارمغان مصرف پایین لبنیات در کودکی

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان از اعلام آمادگی کارخانجات لبنی گیلان برای افزایش سرانه مصرف شیر کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

یه گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، یکی از شاخص های ارتقای سلامت جامعه سرانه مصرف شیر است و طبق نظر کارشناسان باید سرانه مصرف شیر در گیلان افزایش پیدا کند.

توزیع شیر رایگان تا حدی می توانست میزان سرانه مصرف شیر را دست کم در بین کودکان افزایش دهد اما کرونا و تعطیلی مدارس کودکان استان را از مصرف شیر رایگان مدارس محروم کرد.

هرچند که قبل از کرونا هم در چگونگی و میزان توزیع شیر رایگان در مدارس گله هایی وجود داشت اما یکی از دستاوردهای آن ارتقای فرهنگ مصرف شیر در بین دانش آموزان بود.

فروش محصولات کارخانجات لبنی گیلان کم شده است

بی توجهی به توزیع شیر رایگان و نبود اعتبارات لازم برای اجرای این امر پیامدهای خوبی برای جامعه نخواهد داشت و علاوه بر رشد قد بچه ها موجب تهدید سلامتی شان و مواجه با پوکی استخوان در بزرگسالی خواهد شد.

ابراهیم آسایش مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فروش محصولات کارخانجات لبنی گیلان کم شده است و این امر موجب نگرانی است زیرا نشان دهنده آن است که خانواده ها سرانه مصرف شیر و لبنیات را کاهش داده اند.

وی افزود: اگر عادت غذایی خوردن شیر و لبنیات خوردن در خانواده ها هر روز کم رنگ تر شود سلامت افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

کرونا بهانه ای برای بی توجهی به مصرف شیر دانش آموزان     

آسایش ادامه داد: لازم است دولت توزیع شیر رایگان را مدارس از سر بگیرد و اگر برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شود همه صاحبان کارخانجات لبنی استان آمادگی دارند تا برای کمک به دولت وارد عرصه تولید و توزیع شیر رایگان در بین دانش اموزان شوند و کرونا بهانه خوبی برای بی توجهی در این مساله نیست.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان خاطرنشان کرد: درست است که کرونا کرونا مدارس را تعطیل کرد اما در این مدت نباید از مصرف شیر به خصوص در دهک های پایین جامعه بی توجهی شود.

آسایش تصریح کرد: سرمایه گذاری در کودکان در هر زمینه ای انجام شود در نهایتا منافع آن به جامعه باز می گردد و اگر این سرمایه گذاری ها در این زمینه انجام نشود کودکان امروز جامعه در آینده افراد بزرگسالی خواهند بود که مجبور خواهند شد با بیماری پوکی استخوان دست و پنجه نرم کنند.

تاکید بر کاهش مصرف فست فودها و اجبار دولیوان شیر در روز 

وی ادامه داد: اگر چه قیمت شیر و لبنیات افزایش یافته است اما خانواده باید مدیریت کنند، حداقل به جای خرید روز افزون غذاهای فست فودی، دولیوان شیر در طول روز به فرزندان خود بدهند.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی اضافه کرد: مصرف شیر در گیلان کمتر شده است و این ضرر فقط متوجه کودکان نیست و افراد را در سنین مختلف با مشکلات سلامتی مواجه خواهد کرد.

ضرر کارخانجات لبنی از گران شدن قیمت شیر و لبنیات

وی گفت: صاحبان کارخانجات لبنی از افزایش قیمت شیر و لبنیات نفعی نمی برند و هر چقدر قدرت خرید مردم کمتر شود سود کمتری از فروش محصولاتشان خواهند برد. ضمن اینکه آمادگی کامل دارند با کمترین منفعت با دولت همکاری کنند تا شیر رایگان به دست دانش آموزان برسد./ایسنا

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=632

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.