• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

مطالبات اساسی جامعه پرستاری مطرح شد

  • کد خبر : 6318
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالبات اساسی جامعه پرستاری مطرح شد
رئیس کل، رئیس و اعضای شورای عالی در مکاتبه با رئیس جمهوری طی نامه‌ای به دکتر ابراهیم رئیسی هشت مطالبه اساسی جامعه پرستاری را از دولت مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در بخش هایی از متن این نامه که به امضای دکتر محمد میرزابیگی، رئیس کل، شمس الدین شمس، رئیس شورای عالی و اعضای شورای عالی نظام پرستاری رسیده آمده است: اینک در حالی از ۱۹ آذر ماه روز پرستار امسال؛ نزدیک به دو ماه می گذرد و شور و شعف ناشی از عنایات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دستورات صریح حضرت عالی، اگرچه هنوز در بین جامعه پرستاری و مدافعین سلامت در غلیان است، لیکن عملکرد مسئولان محترم در این زمینه، جز چند مورد مصوبه اولیه و زیر ساختی، بسیار کند بوده و آن طور که مدافعین عزیز سلامت و پرستاران جان برکف؛ انتظار داشتند هنوز نتیجه عملی قانع کننده ای نداشته است.

در این نامه اهم درخواست‌ها و مطالبات عزیزان مدافع سلامت و پرستاران به شرح زیر ذکر شده است: مجدداً تقدیم و مصرانه پیگیری می شود و درخواست می شود که هر چه سریعتر، در جلسه با اعضای شورای عالی نظام پرستاری نیز گزارشی از کم و کیف وضعیت پرستاری و مدافعین سلامت؛ کرونا؛ نظام سلامت و تهدیدات موجود تقدیم محضر مبارک شود:
۱. تعلق سریع فوق العاده خاص به پرستاران و مدافعان سلامت واجد شرایط
۲. تسریع در فراهم آوری زیر ساخت‌های کامل قانون تعرفه گذاری
۳- تحقق استخدام ها، متناسب با سرانه مورد نیاز جمعیت ایران اسلامی که الان شدیداً کمبود داریم واعمال تغییر وضعیت نیروهای شرکتی؛ ۸۹ روزه؛ طرحی، تمدید طرح و همه نیروهای غیر رسمی فعال درایام کرونا
۴. تحقق امتیازات ایثارگری به پرستاران و مدافعین عزیز آسیب دیده از کرونا و رفع نگرانی‌های متعدد خانواده های معظم شهدای سلامت
۵. اعمال بخشودگی‌های مالیاتی برای حقوق و مزایای مدافعین سلامت و رسیدگی بیشتر به وضعیت بانوان پرستار در تمام بخشهای دولتی وغیردولتی
۶. رسیدگی عاجل به وضعیت پرستاران و مدافعان محترم سلامت به ویژه در سازمان تامین اجتماعی، بخش خصوصی و نیروهای مسلح برای برخورداری متناسب از قوانین پرستاری و برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور که اخیراً ملاحظه می شود که اجحاف بسیار زیادی در حق این عزیزان صورت گرفته و می گیرد.
همچنین دو درخواست دیگر نیز که در روز پرستار در شهر خرم آباد با آنها موافقت فرمودید لیکن هنوز عملیاتی نشده است، شامل:
الف: عضویت سازمان نظام پرستاری در ستاد ملی کرونا (همان گونه که سازمان نظام پزشکی بدون مشکل عضو شد اما بنا بود قبل از آن، سازمان نظام پرستاری عضو شود)

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6318

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.