• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
رئیس هیئت نظارت مرکزی در انتخابات سازمان روانشناسی؛

دولت و مجلس با سازوکار قانونی مداخله کنند

  • کد خبر : 6307
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
دولت و مجلس با سازوکار قانونی مداخله کنند
رئیس هیئت نظارت مرکزی در پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: دولت و مجلس با سازوکار قانونی در انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مداخله کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، ابراهیم نعیمی، با اشاره به اینکه قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی اساس با چند هدف مشخص و برای ارتقای سطح روانشناسی و مشاوره برای حمایت از حقوق افراد جامعه تأسیس شد، خاطر نشان کرد: در طول ۱۸ سال گذشته، تلاش مضاعفی در راستای دستیابی به اهداف اصلی سازمان نظام اقداماتی انجام شده است اما به دلیل وجود خلأهای قانونی در برگزاری انتخابات سال‌های اخیر برای این سازمان، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در مرداد سال ۹۹ دوره شورای مرکزی فعلی به اتمام رسید و بالغ بر ۲۰ ماه است که با پایان دوره چهار ساله انتخابات شورای مرکزی انجام نشده؛ در صورتی که باید پیش از پایان دوره مقدمات انتخابات دوره بعدی برگزار شود.

نعیمی با بیان اینکه باید انتخابات سالم با مشارکت حداکثری روانشناسان و مشاوران برگزار شود، اظهار کرد: باید از مهندسی انتخابات پرهیز شود اما به دلیل وجود خلأهای قانونی در تبصره ۳ ماده ۱۵ قانون نظام روانشناسی و مرکز مشاوره همچنان اعضای قبلی در سازمان خدمت می‌کنند و جلسات شورا را به حاشیه می‌برند زیرا می‌خواهند انتخابات پنجمین دوره نظام روانشناسی و مرکز مشاوره را با تعیین ترکیب مورد نظر خود پیش ببرند.

وی با اشاره به عدم اجرایی شدن مصوبات مجمع عمومی که مهم‌ترین رکن قانون سازمان است، گفت: مجمع عمومی که طی ۱۸ سال گذشته برای اولین بار برگزار شد، مصوباتی از جمله حضور اعضای علی‌البدل داشته که اجرایی نشده است. همچنین گزارش مجمع توسط رئیس سازمان به اعضا اعلام نشده و عدم اعلام گزارشات حسابرسی نیز یکی دیگر از مشکلات موجود است.

نعیمی ادامه داد: علت این مشکلات مهم به این دلیل است که سازمان درگیر حواشی زیادی است و به اندازه کافی چابک نیست.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار می‌تواند خلأ قانونی در خصوص انتخابات سازمان نظام روانشناسی را اصلاح کند، از این نهاد قانونی و دولت سیزدهم نیز برای مداخله در این خصوص استمداد می‌طلبیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6307
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.