• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

برخورد پلیس با حمل بار نامتعارف با وسایل نقلیه

  • کد خبر : 6257
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
برخورد پلیس با حمل بار نامتعارف با وسایل نقلیه
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با حمل بار نامتعارف با ظرفیت خودرو در معابر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سرهنگ علی همه خانی با بیان اینکه وسایل نقلیه هرکدام ظرفیت و کارکرد معینی دارند، گفت: استفاده بیش از حد مجاز از ظرفیت این وسایل و نیز استفاده از آنان در کارکردهای دیگر علاوه بر اینکه به وسیله نقلیه آسیب می‌زند، احتمال وقوع تصادفات و کاهش ایمنی دیگر کاربران ترافیک را نیز افزایش می‌دهد و از این رو پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

وی در مورد مواردی که پلیس راهور با آن برخورد می‌کند، گفت: به عنوان مثال سوار کردن بیش از حد مجاز مسافر در خودرو، حمل بار با خودروی سواری، حمل بیش از ظرفیت و حجم بار با وانت بار یا کامیون، حمل بیش از ظرفیت بار با موتورسیکلت و … از جمله این موارد است.

همه خانی ادامه داد: در همین راستا نیز روز گذشته ماموران پلیس در محدوده بزرگراه شهید بابایی  متوجه تردد یک دستگاه سواری پژو با باری غیر متعارف و بیش از حد بر روی سقف و صندوق عقب آن شدند که بلافاصله نسبت به متوقف کردن این خودرو اقدام شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این خودرو تخلفات دیگری هم داشت و در نهایت به پارکینگ منتقل شد، اظهارکرد: بار این خودرو یک دست مبلمان بود، طبیعتاً حمل مبلمان باید با وانت بار انجام شده و خودروی سواری وسیله مناسبی برای انتقال آن نیست. علاوه بر اینکه این اقدام به خودروی سواری خسارت می‌زند و دید راننده را نیز کاهش می‌دهد، تصور کنید در آن سرعت بزرگراه ناگهان یکی از مبل ها از روی سقف رها شده و به کف مسیر می‌افتاد، آن وقت ممکن است حوادث خطرناک  وغیر قابل جبرانی رخ دهد.

وی در پایان از رانندگان نیز خواست که حتما به ظرفیت و نوع وسیله نقلیه خود در حمل بار توجه کرده و به هیچ عنوان از وسیله نقلیه سواری برای حمل و انتقال بار استفاده نکنند، چرا که در صورت بروز خطر و حوادث، مسئولیت با راننده خاطی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6257
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.