• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

در سینماهای مردمی فجر چه می‌ گذرد؟

  • کد خبر : 6182
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
در سینماهای مردمی فجر چه می‌ گذرد؟
مدیر یکی از پردیس‌های سینمایی تهران با بیان اینکه سامانه سمفا توانست شرایط خوبی را برای بلیت فروشی امسال جشنواره ایجاد کند، درباره استقبال مخاطبان از چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر می‌رسد کیفیت فیلم‌های امسال جشنواره مانند سال‌های گذشته نیست. این را می‌توانیم از سالن‌های پر و خالی سینماها یا مخاطبانی که بین فیلم سالن را ترک می‌کنند, تشخیص دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره شرایط اکران فیلم‌ها بیان کرد: در جلسه‌ای که قبل از جشنواره برگزار شد، اعلام شد ۶۶.۶ درصد سالن‌ها فروش بلیت خواهند داشت که همین اتفاق هم افتاد و از طریق سامانه سمفا فقط همین تعداد بلیت ظرفیت برای فروش باز است و هیچ بلیتی هم در گیشه فروخته نمی‌شود.

او با بیان اینکه امسال سانس فوق‌العاده هم گذاشته نمی‌شود گفت: با توجه به ظرفیت هر یک از سینماها هر یک از فیلم‌ها سانس تکرار دارند به نوعی می‌توان گفت همان سانس فوق العاده به حساب می‌آید.

این سینمادار درباره میزان استقبال از فیلم‌های حاضر در جشنواره توضیح داد: تعدادی از فیلم‌ها که در آرا مردمی هم رتبه بالایی به دست آوردند، ظرفیت ۷۰درصدی سالن‌هایشان فروش رفت که البته از قبل قابل پیش‌بینی بود، کدام یک از این فیلم‌ها می‌توانند بلیت‌هایشان را بفروشند و اکثر سانس‌هایشان سالن‌ها کامل می‌شود اما از بقیه فیلم‌ها استقبال خاصی نشده است. تعداد مخاطبان بسیار کم است و عملاً وقتی با مخاطبان صحبت می‌کنیم از تماشای آنها رضایت ندارند و شاید ۲۰ تا ۳۰ نفر در یک سالن بزرگ برای تماشای فیلم بنشینند.

قنبری درباره میزان نظارت وزارت بهداشت و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سینماها بیان کرد: نظارت از طرف وزارت بهداشت وجود دارد و به طور مثال روز گذشته ناظران به پردیس مگامال آمدند و همه چیز را بررسی کردند. از واکسیناسیون پرسنل تا فاصله‌گذاری‌ها و هر موردی که به بحث کرونا مربوط می‌شد را چک کردند. تمامی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، دستگاه ضدعفونی کننده، در دسترس بودن ماسک و تهویه سالن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر پردیس سینمایی مگامال با اشاره به اینکه قبل از پخش فیلم‌های جشنواره در سینماهای مردمی تیزری پخش می‌شود که در آن شیوه رای‌دهی برای مخاطبان توضیح داده می‌شود، بیان کرد: به نظر می‌آید که سمفا سیستم نرم‌افزاری خوبی است و تماشاچیان می‌توانند با استفاده از لینکی که برایشان ارسال می‌شود به راحتی به فیلم مورد نظرشان رای بدهند.

او ادامه داد: شکل برگزاری امسال جشنواره مناسب است و با توجه به کرونا، سامانه سمفا توانست شرایط خوبی را ایجاد کند. نکته مثبت دیگر شیوه خرید بلیت‌های جشنواره بود که دیگر علاقه‌مندان مجبور نبودند مجموعه بلیت‌ تهیه‌کنند و می‌توانند بلیت هر فیلمی که دوست داشته باشند را جداگانه خریداری کنند. انگار که یک فیلم به صورت اکران معمولی به نمایش درآمده است! گاهی هم اگر سالن ظرفیت داشته باشد می‌توانند بلیت آن را حتی تا ساعاتی قبل از شروع سانس بخرند.

قنبری در پایان گفت: اما همه اینها به دلیل آنکه به نظر می‌رسد کیفیت فیلم‌های امسال جشنواره مانند سال‌های گذشته نیست، تعداد مخاطبان را کم کرده است. این را می‌توانیم از سالن‌های پر یا خالی سینماها تشخیص دهیم که در این دوره جشنواره به وضوح قابل مشاهده است و مخاطبان بین فیلم سالن را ترک می‌کنند و از برخی از آن‌ها ناراضی هستند. من به عنوان مدیر سینما پیشنهادم به این دسته فیلم‌ها این است که آثارشان را به صورت آنلاین اکران کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6182
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.