• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

نتایج امیدوارکننده‌ یک روش جدید برای درمان سرطان مغز استخوان

  • کد خبر : 613
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
نتایج امیدوارکننده‌ یک روش جدید برای درمان سرطان مغز استخوان

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نتایج امیدوارکننده‌ای را در مورد تاثیر یک روش جدید بر درمان سرطان مغز استخوان به دست آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، پژوهشگران “مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای”(ISMMS) دریافته‌اند که یک درمان جدید می‌تواند برای میلوفیبروز سرطان مغز استخوان، بی‌خطر و قابل تحمل باشد و با پیشرفت‌های اندکی در بیماران طی فاز نخست آزمایش بالینی همراه است.

بیمارانی که تحت این درمان موسوم به “AVID200” قرار داشتند، بهبودهایی را در میزان نشانه‌های بیماری، کم‌خونی و بزرگ شدن طحال نشان دادند. نتایج آزمایش، ایمنی درمان را تأیید کرد و شواهدی مبنی بر اثربخشی آن را نشان داد. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که این درمان باید با داروهای دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهینه‌ای را در بیماران داشته باشد.

“جان ماسکریناس”(John Mascarenhas)، استاد مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای گفت: دانشمندان ما، این درمان را در آزمایشگاه بررسی کردند. آنها فاز نخست یک آزمایش موفقیت‌آمیز را انجام دادند و اکنون روش بهبودیافته این درمان ترکیبی، موضوع پژوهش‌های آزمایشگاهی است که در مانت ساینای انجام می‌شوند. جالب‌ترین یافته آزمایش این بود که زیرمجموعه‌ای از بیماران، بهبودی پایداری در تعداد پلاکت‌های خود داشتند؛ از جمله سه نفر که تعداد پلاکت‌های آنها عادی شد. این نتایج، از بررسی‌های پیش‌بالینی پشتیبانی می‌کنند که توسط “رونالد هافمن”(Ronald Hoffman)، “آنا ریتا میلیاچیو”(Anna Rita Migliaccio) و “لیلیان واریکیو”(Lillian Varricchio)، پژوهشگران مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای انجام شده بود.

میلوفیبروز، نوعی سرطان مغز استخوان است که تولید طبیعی سلول‌های خونی را مختل می‌کند و به بزرگ شدن طحال، بروز زخم‌های گسترده در مغز استخوان و کاهش سطح گلبول‌های قرمز و پلاکت‌ها منجر می‌شود و خطر خونریزی را افزایش می‌دهد. بیماران میلوفیبروزیس که در نخستین مرحله درمان شکست خورده‌اند، به درمان‌های بیشتری نیاز دارند که باید فورا آنها را دریافت کنند.

به ۲۱ بیمار که در این آزمایش شرکت کرده بودند، AVID200 داده شد. هدف اصلی این آزمایش، بررسی ایمنی بدن بود. تعداد پلاکت‌های برخی از بیماران افزایش یافت و طحال بزرگ‌شده آنها کوچکتر شد. با وجود این، به رغم مزایای بالینی مشاهده‌شده، اسکار مغز استخوان بیماران کاهش نیافت؛ بنابراین پزشکان باور دارند که AVID200 احتمالا باید در آینده با سایر درمان‌های تایید شده ترکیب شود.

مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای علاوه بر این پژوهش، مرکز جدیدی را برای سرطان‌های خون و اختلالات میلوئید راه‌اندازی کرده است تا تعهد خود را در مورد مراقبت باکیفیت از بیماران مبتلا به سرطان خون و مغز استخوان بهبود ببخشد. این مرکز پیشرو در بررسی و درمان انواع لوسمی‌، یکی از شلوغ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز در آمریکا است. این مرکز، بخشی از “موسسه سرطان تیش”(The Tisch Cancer Institute) در مانت ساینای به شمار می‌رود که به تایید “موسسه ملی سرطان آمریکا”(NCI) رسیده است.

تمرکز این مرکز، بر ارائه مراقبت‌های چند رشته‌ای پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده برای بیماران مبتلا به انواع سرطان خون و اختلالات میلوئیدی است. این مرکز، پزشکان پیشرو جهان را گردهم می‌آورد تا مراقبت‌های استثنایی از بیماران را ارائه دهند که از تجربه، نوآوری، آزمایش‌های بالینی، پژوهش‌ها و آموزش‌های آنها نشأت می‌گیرد.

ماسکریناس گفت: ما باور داریم که همه مستحق دریافت مراقبت‌های شخصی‌سازی‌شده و عالی هستند؛ بنابراین با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفت‌های بیولوژیکی، یک برنامه درمانی فردی را ایجاد می‌کنیم. ما از عوامل ژنتیکی، اپی‌ژنتیکی، سیگنال‌دهی سلولی و ایمونولوژیک در توسعه برنامه درمانی استفاده می‌کنیم. ما در حوزه پیوند سلول‌های بنیادی و همچنین در غلبه بر “بیماری پیوند علیه میزبان”(GvHD) که یکی از چالش‌های اصلی پیوند سلول‌های بنیادی است، مهارت داریم. ما به واسطه این مرکز و پژوهش‌های در حال انجام شدن، به پیشرفت در تشخیص و درمان سرطان خون بیماران خود ادامه خواهیم داد./ایسنا

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=613

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.