• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان مطرح کرد

برخلاف آمار، سرطان در ایران رو به رشد است

  • کد خبر : 6056
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
برخلاف آمار، سرطان در ایران رو به رشد است
عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: نرخ ابتلا به سرطان در ایران حدود ۱.۵ درصد برآورد شده، بنابراین لازم است مؤلفه‌های اصلی سرطان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر مهدی توتونچی، عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان و دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان گفت: براساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، سرطان پس از بیماری‌های قلبی-عروقی به عنوان دومین علت مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود و میزان ابتلا به آن همواره در سراسر دنیا رو به افزایش است.

دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان با اشاره به وضعیت سرطان در ایران تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، آمار ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی برآورد می‌شود، اما سرطان در ایران روندی رو به رشد دارد و متوسط نرخ بروز سالانه آن یک و نیم درصد گزارش شده است؛ بنابراین لازم است تا به‌ کارگیری مؤلفه‌های اصلی کنترل سرطان شامل پیشگیری، تشخیص زودهنگام و استفاده از روش‌های هدفمند در درمان از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد تا آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه اتحادیه کنترل بین‌المللی سرطان در راستای کنترل این بیماری، پانزدهم بهمن ماه را “روز جهانی مبارزه با سرطان” نامگذاری کرده، توضیح داد: سمپوزیوم‌هایی هر ساله در این روز با هدف افزایش آگاهی درباره سرطان در سراسر جهان برگزار می‌شود. فرصت مغتنمی است تا تمامی دانشمندان، محققان، دانشجویان، سازمان‌ها و افراد جامعه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کنند تا بدین ترتیب میلیون‌ها نفر از مرگ‌ ناشی از سرطان نجات یابند.

دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت، کارگروه سرطان با همکاری انجمن خون و سرطان کشور، از اساتید و دانشمندان بین‌المللی برای به اشتراک گذاشتن آخرین یافته‌ها و تجارب خود در حوزه تشخیص و درمان سرطان دعوت به سخنرانی کردند که با استقبال بسیار خوبی از سوی محققان و دانشجویان کشورمان مواجه شده‌اند. امیدواریم در این همایش بتوانیم گامی در جهت نشر علم و به روز رسانی دانش مبارزه با سرطان در کشور عزیزمان برداریم.

شایان ذکر است،‌ همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان، کارگروه سرطان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با همکاری انجمن خون و انکولوژی کودکان ایران،‌ سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان رویان؛ از آزمایشگاه تا بالین را در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6056
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.