• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

جفت مانع از انتقال ویروس کرونا به جنین می‌شود

  • کد خبر : 6046
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
جفت مانع از انتقال ویروس کرونا به جنین می‌شود
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد علت این که تعداد کمی از زنان باردار مبتلا به کرونا، ویروس کووید۱۹ را به نوزادشان منتقل می‌کنند، ممکن است جفت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، داده‌های این مطالعه نشان داد، جفت‌های جمع‌آوری‌شده از ۱۶ زن بارداری که در سه ماهه دوم یا سوم بارداری به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، حاوی سطوح پایین‌تری از آنزیمی به نام ACE-۲ نسبت به جفت های جمع آوری شده از زنان بارداری بود که به این ویروس مبتلا نشده بودند.

به گفته محققان، آنزیم ACE-۲ به ویروسی که باعث ابتلا به کووید۱۹ می شود، اجازه می دهد که این ویروس وارد سلول های بدن شده  و در سراسر بدن پخش شود.

دکتر الیزابت تاگلائور استادیار بیماری های اطفال در دانشگاه بوستون آمریکا و یکی از نویسندگان این مطالعه در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد: براساس یک مطالعه انجام شده  تا زمانی که یک زن باردار به بیماری کرونا مبتلا می شود، جفت برای جلوگیری از انتقال این ویروس به جنین،  ترشح آنزیم  ACE-۲ را کاهش می دهد.

وی افزود: این یافته ممکن است اطلاعات مهمی برای ابداع درمان‌ها و راهبردهایی به منظور کمک به جلوگیری از ادامه گسترش سایر عفونت‌ها ارایه دهد.

به گفته محققان، با توجه به اینکه جفت از نظر ساختار بافتی شباهت‌های زیادی با ریه‌ها دارد، یافته‌های این مطالعه می‌تواند به درک بهتر نحوه ورود کووید۱۹ به سلول‌ها و شناسایی راه‌های برای پیشگیری از این عفونت با کنترل سطوح آنزیم ACE-۲ کمک کند.

تاگلائور گفت: پی بردن به این موضوع که چگونه جفت می تواند به طور طبیعی از جنین در برابر ابتلا به کووید-۱۹ محافظت کند، حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: تحقیقات نشان می دهد که زنان باردار مبتلا به کرونا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به  عوارض زایمان از جمله زایمان زودرس هستند، ‌با این حال، مطالعات نشان می دهد که خطر انتقال ویروس کووید۱۹ به جنین زنان باردار مبتلا به این بیماری کم است.

مشروح این مطالعه در مجله آمریکایی Pathology منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6046

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.