• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

واکسن کووید-۱۹ برای کودکان زیر ۵ سال

  • کد خبر : 6010
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
واکسن کووید-۱۹ برای کودکان زیر ۵ سال
واکسن جدیدی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ ممکن است به زودی برای کودکان زیر پنج سال در دسترس قرار گیرد، اما ابتدا به چراغ سبز نهادهای نظارتی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از آی‌ای، یک واکسن کووید-۱۹ مخصوص کودکان زیر پنج سال ممکن است از اواخر همین ماه میلادی در ایالات متحده در دسترس قرار گیرد. بر اساس گزارش‌ها، نیاز به تزریق دو دوز که برای بزرگسالان دنبال می‌شود، برای کودکان نیز دنبال خواهد شد.

از آنجایی که تعداد موارد ابتلا به سویه جدید “اومیکرون”(Omicron) در ایالات متحده بسیار فراتر از حد انتظار است، احتمالاً تمرکز به تقویت سیستم ایمنی افراد با استفاده از واکسن‌های یادآور می‌رود. شرکت “فایزر” به تازگی آزمایش‌های واکسنی را که به طور خاص علیه امیکرون عمل می‌کند، آغاز کرده است، اما در حالی که استحصال داده‌های مربوط به آن زمان می‌برد، مقامات مسئول مشتاق هستند کودکان زیر پنج سال را نیز در این کشور واکسینه کنند و از این شرکت خواسته‌اند که داده‌های خود را برای تأییدیه‌های لازم در این مورد ارائه دهد.

شرکت‌های “فایزر”(Pfizer) و “بایوان‌تک”(BioNTech) همچنین در حال جمع‌آوری داده‌هایی در مورد اینکه آیا دوز سوم محافظت بهتری نسبت به تزریق دو دوز دارد، هستند. با این حال، انتظار می‌رود این داده‌ها در اواخر ماه مارس در دسترس قرار گیرند و مقامات نمی‌خواهند برای تصمیم‌گیری در مورد واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال تا آن زمان صبر کنند.

اکنون مقامات بهداشتی ایالات متحده به دنبال واکسیناسیون گروه سنی ۶ ماه تا پنج سال هستند و می‌خواهند این کار را برای این گروه سنی قبل از پایان ماه جاری تایید کنند و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا دوز سوم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ انجام شود یا نه، می‌تواند بعداً در زمانی که داده‌های بیشتری در دسترس باشد، اتخاذ شود.

در دسترس بودن واکسن برای بسیاری از والدینی که می‌خواهند از فرزندان خود محافظت کنند، خبر خوبی خواهد بود، چرا که والدین آمریکایی از این که نمی‌توانند فرزندان زیر پنج سال خود را واکسینه کنند و همچنین برای آزمایش آنتی‌ژن واجد شرایط نیستند، شکایت دارند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6010

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.