• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی کشور در مشهد

  • کد خبر : 5966
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی کشور در مشهد
بیمارستان ولایت، نخستین بیمارستان الکترونیکی کشور امروز با حضور وزیر بهداشت در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی “ولایت” در مشهد با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.

دکتر محمد علی کیانی افزود: عملیات ساخت این بیمارستان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف شد که در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

وی بیان کرد: بیمارستان ولایت طبق استاندارد‌های روز دنیا با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد و در شرایط شیوع موج ششم کرونا بطور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

دکتر کیانی نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد.

وی گفت:این مرکز درمانی که دارای واحد‌های پاراکلینیکی و بخش‌های اورژانس، ۶ بخش بستری، ۸ اتاق عمل و ۴ بخش آی. سی. یو می‌باشد، ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

هم اکنون ۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5966

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.