• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

آماده انتقال تجربیات هتل‌داری بهداشتی هستیم

  • کد خبر : 5948
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
آماده انتقال تجربیات هتل‌داری بهداشتی هستیم
جهانگیر حسن زاده مدیرعامل گروه‌های هتل‌های هما، درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری تهران میدانی برای عرضه داشته‌ها بوده و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، کشورمان ۲ سال سخت را پشت سر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از روابط عمومی گروه هتل‌های هما، جهانگیر حسن زاده مدیرعامل گروه‌های هتل‌های هما، با بیان اینکه بهترین شرایط بهداشتی را در گروه هتل‌های هما به اجرا در آوردیم، گفت: آماده انتقال تجربیات هتل‌داری بهداشتی به دیگر مراکز اقامتی هستیم.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما ادامه داد: از وزارت گردشگری و وزیر محترم گردشگری صمیمانه تشکر می کنم چرا که با وجود شرایط موجود و با دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی این نمایشگاه را برگزار کردند و به لحاظ زمانی ۱۰ روز است که نمایشگاه” فیتور اسپانیا” را پشت سر گذاشتیم و هفته آتی “نمایشگاه امیت ترکیه” را پیش رو داریم که نشان از این دارد که از دوره رکود صنعت گردشگری خارج می شویم.

حسن زاده با بیان اینکه صنعت گردشگری خود را برای دوره جدید فعالیتی آماده می کند،  افزود: طی ۱۴ دوره گذشته سعی کردیم با تمام توان در نمایشگاه ها حضور داشته باشیم؛ به نوعی که بتوانند اعضای دیگر این صنعت با حضور پیشکسوتان صنعت هتل‌داری، گردشگری، رستوران‌ها و صنایع دستی این جرات را داشته باشند و ببینند که فعالیت‌ها شروعی دوباره دارد.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما درباره وضعیت صنعت هتل‌داری در دوران کرونا افزود: صنعت هتل‌داری طی این دو سال شرایط سختی را پشت سر گذاشت و همه اعضای این صنعت آسیب دیده هستند اما با تدابیر در نظر گرفته از این شرایط سربلند بیرون آمدیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه هتل‌های کشورمان شرایط خوبی دارند، تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا ما با قدرت در میدان ماندیم و در برابر این ویروس منحوس ایستادگی کردیم.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: نمایشگاه محل مواجهه خدمات دهنده، خدمات گیرنده و سیاست گذاران عرصه گردشگری است.  مدیران عالی رتبه و نمایندگان مجلس  در برگزاری این نمایشگاه بسیار همراهی کردند و در شرایط کرونایی بالغ بر ۱۵۰ مهمان خارجی در این دوره از نمایشگاه گردشگری داریم.

حسن زاده به استقبال مردم عزیز ایران از نمایشگاه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ما به دنیا نشان دادیم که صنعت گردشگری ایران عزیز با قوت به کار خود ادامه می دهد و با تدابیر اندیشیده شده شرایط کرونایی نتوانسته گردشگری و هتل‌داری  ما را تعطیل کند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین شیوه نامه های بهداشتی را در هتل‌داری تدوین کردیم،  افزود:  تجربیات خود در حوزه هتل‌داری را با هتل‌های دیگر به اشتراک گذاشتیم و رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل‌های کشور عزیزمان در سطح خوبی قرار دارد و صنعت هتل‌داری در بستر ایمنی و بهداشتی بالایی قرار دارد.

حسن زاده به فرصت باقیمانده تا تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات در صنعت هتل‌داری برای هموطنان شرایط خوبی  را با تدابیر اندیشیده شده در هتل ها ایجاد می کنیم تا تعطیلات خوبی را سپری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با شیوه نامه های بهداشتی، هتل‌داری خود را برای دوره جدید کرونایی آماده کردیم و از دست اندرکاران و مسئولین و کادر درمان تشکر و قدردانی می کنم.

حسن زاده  با بیان اینکه تعامل مستقیمی با کشورهای دیگر در حوزه هتل‌داری داریم، گفت: در صنعت هتل‌داری یافته های خود را با کشورهای دیگر به اشتراک می گذاریم و در شیوه نامه های بهداشتی از همکاران خود در هتل‌های جنوب شرق آسیا کمک گرفتیم تا به یک طرح جامعی در این حوزه برسیم. وی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا برای صنعت هتل‌داری توانایی و تجربیات خود را در حوزه بهداشتی به اشتراک بگذاریم و در این راستا  از مراکز علمی و دانش بنیان نیز کمک گرفتیم.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما درباره حمایت وزارت گردشگری از صنعت هتل‌داری یادآور شد: وزارت گردشگری و وزیر محترم این وزارتخانه حامی و سکان دار کشتی گردشگری کشور هستند و امروز صنعت هتل‌داری در این شرایط خود را برای شروعی دوباره آماده می کنند که  دولت ها قدم اول را برای این منظور برداشتند و کشورهای توسعه یافته کمک های بلاعوض زیادی دارند و ۱۹ کشوراروپایی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار کمک بلاعوض در صنعت گردشگری گرفتند و با توجه به شرایط اقتصادی در کشورمان، حداقل حمایت های قانونی را در حوزه هتل‌داری و گردشگری انتظار  داریم.

حسن زاده با بیان اینکه صنعت گردشگری آسیب زیادی از شرایط کرونایی داشته است، افزود: حوزه کوچک صنعت گردشگری دچار تعطیلی شده است و طی بازدید از نمایشگاه ،شور و امید زیادی را در بین غرفه داران دیدم و همه ما مسئولیم امید به رشد و بازگشایی به ناامیدی نرسد. وی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در کشورعزیزمان وجود دارد، یادآور شد: صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورها را در خود جای داده است. متاسفانه صنعت گردشگری ۴ برابر بیشتر از صنایع دیگر از کرونا آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه قوانین مالیاتی در شرایط کرونایی اصلاح شود،اضافه کرد: در این شرایط حداقل کمک های کوتاه مدت نیاز داریم و دولت می تواند فرصت به صنایع در حوزه گردشگری و صنایع دستی دهد و قطعا نتیجه مثبتی برای کشور خواهد داشت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه نیاز به حمایت های دولت و مجلس از صنعت گردشگری و هتل‌داری داریم، افزود: امید دارم کشورمان زودتر از کشورهای دیگر از شرایط کرونایی خارج خواهد شد و شاید  بتوانیم با کمک یکدیگر بخش قابل توجهی از سرمایه های از دست رفته در حوزه گردشگری  را به کشورمان برگردانیم چرا که این موفقیت بزرگی برای ایران عزیزمان است.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما درباره اشتغال در صنعت هتل‌داری اظهار کرد:  یکی از خسارت هایی که در دوران کرونایی دیدیم این بود که عزیزانی ترک شغل و از این صنعت جدا شدند. حسن زاده  کمبود نیروی انسانی در صنعت هتل‌داری و راه اندازی مجدد این صنعت را از چالش‌های این حوزه برشمرد و گفت: یکی از مسائل کشورمان موضوع  اشتغال است و امروزه دانشگاهیان به این موضوع اذعان دارند که صنعت گردشگری نیاز به حمایت دارد و صنعت تشکر از مسئولین مربوطه اولین دانشکده گردشگری ایران در دانشگاه تهران راه تاسیس شد و این اقدام مبارکی در صنعت گردشگری دارد و به ارتقای خدمات در این صنعت کمک می کند.

وی افزود: جوانان برای آینده درخشان خود به رشته گردشگری روی بیاورند و از این فرصت استفاده کنند. خوشبختانه در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری صورت گرفت و با توجه به این موضوع، این یکی مزیت هایی است که در جذب و رونق گردشگر می‌تواند کمک کنند.

حسن زاده درباره خلاقیت در حوزه گردشگری  ادامه داد: قطعا در صنعت گردشگری نیاز به خلاقیت و نوآوری  داریم. متاسفانه کمبود نیروی ماهر و متخصص داریم و به جهت برند  ملی هتل‌داری در کشور هستیم با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه امضا کردیم.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما با بیان اینکه هزینه آموزش در صنعت گردشگری را باید به حداقل برسانیم ، تصریح کرد: ما باید جوانان را تشویق کنیم تا به این صنعت روی بیاورند چرا که یکی از محورهای توسعه پایدار در هر کشوری گردشگری و رونق آن است  و همه در این موضوع سهیم هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولند تا موجبات رونق صنعت گردشگری را فراهم کنند، خاطر نشان کرد: گردشگری حال خوش به  مردم می دهد. متاسفانه کل دنیا درگیر کرونا است و صنعت گردشگری برای عبور از این شرایط می تواند به ما کمک کند.

حسن زاده درباره نقش صنعت گردشگری به افزایش روحیه در جامعه گفت: تعطیلات نوروز یکی از اولویت های هر خانواده ایرانی است و ما گردشگری در گروه هتل‌های هما را در بستر سلامت و بهداشت تعریف کردیم.

وی ادامه داد: باید با کمک هم  خود را آماده  کنیم تا مجبور نشویم در ایام تعطیلات در منزل بمانیم. ما فرصت خوبی در این مدت تا تعطیلات نوروز داریم. در گروه هتل‌های هما  ارائه کارت واکسیناسیون را برای مهمان اجباری کردیم و اولین هتل در ایران بودیم که واکسیناسیون را اجباری کردیم.

حسن زاده افزود: باید پروتکل های بهداشتی را در حد اعلا رعایت کنیم . ما مردمان فرهیخته ای داریم و نشان دادیم که در این ۲ سال کارنامه خوبی به جای گذاشتیم و این با همت جمعی اتفاق افتاده است.

وی درباره فرصت باقیمانده تا تعطیلات عید نوروز  خاطر نشان کرد: در نمایشگاه گردشگری امسال فعالیت مراکز جدیدی همچون شرکت های دانش بنیان را شاهد هستیم که در حوزه آموزش و مشاورین صنعت در نمایشگاه امسال شرکت دارند.

حسن زاده با بیان اینکه  ماموریت آموزش  در صنعت گردشگری باید ساماندهی شود، افزود: باید نظارتی در رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی باشد. امروزه شروع صنعت گردشگری بر محور اعتماد است و باید وزارت میراث فرهنگی با کمک موسسات مراکز را آموزش دهند و به آنها گواهی مورد تایید داده شود.

وی با بیان اینکه  انعطاف بیشتری در ارائه خدمات داشته باشیم، یادآور شد: باید خود را آماده کنیم تا هتل ها و مراکز اقامتی خود را برای تعطیلات آماده کنند تا مردم بتوانند  راحت تر و با اطمینان بیشتری از پروتکل های بهداشتی  از خدمات هتل ها استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5948

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.