• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
رای گندزدایی تجهیزات پزشکی؛

دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد

  • کد خبر : 5816
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد
دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید برای گندزدایی محصولات و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف، در کشور طراحی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از معاونت علمی، محمدجعفر حسینی مدیرعامل شرکت سازنده این محصول با اشاره به کاربردهای سیستم استریل که اصل جدا نشدنی تولید تجهیزات پزشکی است، گفت: دستگاه استریل طراحی شده توسط فناوران و متخصصان این شرکت، به‌صورت فشرده است و قابلیت کاربری آسان و استفاده از انرژی پایین‌تر را دارد.

وی ادامه داد: دستگاه استریل با طراحی اختصاصی برای استفاده آسان و سهولت استفاده کاربر طراحی شده است. دستگاه استریل که به صورت تمام اتوماتیک و مانیتورینگ طراحی شده دارای محفظه تقویت شده و به صورت دو درب و یا یک درب است و کلیه پارامترهای کنترلی آن قابل تنظیم و تغییر است.

حسینی افزود: سیستم تمام خودکار برای پایش فرآیند استریل با گاز اتیلن اکساید در اندازه‌های یک تا ۳۰ متر مکعب، طراحی شده است. این محصول برای انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف مانند سرنگ یکبار مصرف، آنژوکت، سر سوزن سرنگ، البسه یکبار مصرف پزشکی، محیط‌های کشت، لوله‌های پزشکی و دیگر محصولات پزشکی یکبار مصرف به کار می‌رود.

به گفته وی، فناوری استریل با گاز اتیلن اکساید، به صورتی کاملاً منحصر به فرد در رأس فرآیندهای استریل صنعتی قرار دارد. این گاز با تأثیرگذاری کامل بر بافت‌های ارگانیک، و نفوذپذیری بالا، برای انواع محصولات پزشکی و غیر پزشکی که نیاز به استریل دارند را داراست. به جهت جلوگیری از ایجاد رسوب پلیمری باقی مانده از گاز اتیلن اکساید از سیستم دقیق کنترل حرارت استفاده می‌شود. شکل ساخت مبدل گاز سیستم استریل از نوع سلولی بوده تا نگهداری و تعمیر آن به آسانی صورت پذیرد. مبدل گاز از جنس استینلس استیل ساخته می‌شود و دستگاه به گونه‌ای طراحی می‌شود که در فشار منفی مقاومت بالایی داشته باشد.

این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه استریل با ویژگی‌های یاد شده، برای اولین بار ساخته و تمایز آن نسبت به موارد دیگر کامپکت بودن آن و اپراتوری آسان و همچنین مصرف انرژی پایین‌تر است، افزود: پایش استریل به گونه‌ای است که کل فرآیند به صورت کامل قابل رؤیت است و کاربر می‌تواند به راحتی عملیات تنظیم زمان و میزان معیارهای مختلف را تغییر دهد. این در حالی است که سامانه، فرآیند ضدعفونی سازی را به طور خودکار طی می‌کند.

وی با اشاره به این که محصول ساخته شده داخلی یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد، توضیح داد: در این شرکت ۸ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده که با توجه به صرفه اقتصادی محصول، علاوه بر اشتغالزایی، صرفه جویی ارزی نیز برای کشور به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5816

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.