• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

واکسن های mRNA به قرص تبدیل شدند

  • کد خبر : 5797
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
واکسن های mRNA به قرص تبدیل شدند
گروهی از محققان آمریکایی روشی نوین برای انتقال واکسن به شکل یک قرص به بدن انسان ابداع کرده اند. در حقیقت این روش انتقال داروی مبتنی بر mRNA به شکل قرص به بدن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از دیلی میل، در همین راستا پژوهشگران MITآمریکا قرصی به اندازه یک دانه بلوبری ابداع کرده اند که می تواند داروهای مبتنی mRNA را به بدن برساند.

پیش از این به دلیل ماهیت اسیدی سیستم گوارش انسان، داروهای مبتنی بر فناوری mRNA به طور خوراکی قابل استفاده نبودند.

اما اکنون محققان امیدوارند قرصی که به تازگی توسعه یافته محتویات خود را به طور مستقیم به لایه داخلی معده برساند و از بخش های دیگر سیستم گوارش میانبر بزند. آنها تصمیم دارند قابلیت این قرص برای ایجاد واکنش ایمنی مشابه به واکسن های کووید ۱۹ در بدن انسان آزمایش کنند.

به گفته پژوهشگران MIT قرص ۱۵۰ میکروگرم از mRNA را به معده خوک ها منتقل کرده است. جیوانی تراورسو محقق ارشد این پژوهش می گوید: توسعه روشی نوین برای حفاظت از mRNA در داروهای خوراکی، راهی تازه برای درمان های دیگر مانند درمان زخم فراهم می کند. اسید های نوکلئیک، به خصوص RNA نسبت به تجزیه به خصوص در مسیر گوارش حساس هستند.

او در ادامه افزود: غلبه بر این چالش روش های متعددی برای درمان های مختلف از جمله واکسن های خوراکی احتمالی فراهم می کند.

این قرص گنبدی شکل است و با الهام از شکل نوعی لاک پشت آفریقایی ساخته شده است. شکل ظاهری سبب می شود قرص بتواند خود به تنهایی طوری مسیریابی کند که محتویاتش در لایه معده تزریق شوند.

همچنین پژوهشگران نوع جدیدی از پوشش برای قرص ابداع کرده اند که ازتجزیه mRNA در لایه داخلی معده و در مسیر انتقال به سلول ها جلوگیری می کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5797

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.