• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

خواص دتاکس واتر‌ها در سم زدایی و کاهش وزن بدن

  • کد خبر : 5618
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
خواص دتاکس واتر‌ها در سم زدایی و کاهش وزن بدن
تا زمانی که در مصرف دتاکس واتر‌ها زیاده روی نشود، سالم محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، آب‌های سم زدا با نام دتاکس یاد می‌شوند و اغلب درباره آن‌ها می‌شنویم. این روز‌ها بسیار بر سر زبان‌ها افتاده اند. زندگی ماشینی سبب شده است که تحرک کمتری داشته باشیم و اشتهای بیشتر. این خود سبب ورود کالری بیشتر و در نهایت چاقی ما می‌شود. برخی دارو‌ها وارد بازار شده اند و با ایجاد سیری، مانع از مصرف زیاد غذا و کالری در ما می‌شوند؛ اما هیچ چیز بهتر از دستورالعمل‌های طبیعی نیست.

خواص دتاکس واتر مطلبی است که امروز به آن خواهیم پرداخت.

دتاکس واتر چیست؟
آب سم زدا به آب طعم دار با میوه، سبزیجات یا گیاهان تازه گفته می شود. دتاکس واتر آب میوه نیز نامیده می‌شود. فراموش نکنیم که با یک لیوان دتاکس یا مخلوط دمنوش ها، آن طور که فکر می‌کنیم، لاغر نمی‌شویم. دتاکس واتر‌ها ما را در رژیم غذایی سالم حمایت می‌کنند.

دتاکس واتر را می‌توان در خانه با روش‌های مختلفی تهیه کرد. برای این کار می‌توان از ترکیبی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان مختلف استفاده کرد. دتاکس واتر کالری کمی دارد. دلیل این امر آن است که دتاکس واتر با عطر دادن به جای استفاده از آب میوه تهیه می‌شود. دتاکس واتر نوشیدنی است که اغلب توصیه می‌شود به لیست رژیم غذایی اضافه شود؛ به خصوص به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی‌های پر قند مانند آب میوه و نوشابه.

خواص دتاکس واتر را در ادامه مطلب مطالعه کنید:

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد
هیدراتاسیون برای حفظ حرکات منظم روده و سلامت گوارش مهم است. کم آبی مزمن می‌تواند منجر به یبوست شود که می‌تواند باعث احساس نفخ و خستگی شود. مصرف آب زیاد با کمک به عبور مواد مغذی از روده‌ها از یبوست جلوگیری می‌کند.

انرژی را افزایش می‌دهد
کم آبی خفیف می‌تواند بر تمرکز، سطح انرژی و خلق و خو تاثیر منفی بگذارد. مطالعات نشان داده‌اند که سطح کم‌آبی بدن در حدود یک درصد می‌تواند بر خلق‌وخو تاثیر منفی بگذارد، باعث سردرد شود و زمان تمرکز را کاهش دهد.

کالری کمی دارد
دتاکس واتر کالری بسیار کمی دارد؛ زیرا با طعم دهنده تهیه می‌شود. بنابراین، سبزیجات کم کالری مانند خیار یا سبزی باید برای تهیه دتاکس واتر انتخاب شوند.

به کنترل گرسنگی کمک می‌کند
نوشیدن آب می‌تواند به سیر نگه داشتن شما و سرکوب گرسنگی کمک کند. این به محدود کردن کالری دریافتی کمک می‌کند. با این حال، افزودن یک سبزی غنی از فیبر مانند خیار یا میوه‌ای مانند آناناس به آب، به سم زدایی بدن شما کمک می‌کند. این گونه برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

آیا دتاکس واتر شما را لاغر می‌کند؟
بله، نوشیدن آب کافی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این اثر برای سم زدایی آب نیز صدق می‌کند. آب به طور موقت سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد؛ بنابراین کالری بیشتری سوزانده می‌شود. نوشیدن نیم لیتر آب می‌تواند میزان متابولیسم شما را تا ۳۰ درصد برای حدود یک ساعت افزایش دهد. افرادی که مقدار توصیه شده آب را به عنوان بخشی از یک برنامه رژیم غذایی مصرف می‌کنند؛ نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، بیشتر وزن کم می‌کنند. علاوه بر این، در یک مطالعه، بیان شد که بزرگسالان دارای اضافه وزن که نیم لیتر آب قبل از غذا می‌نوشیدند، ۴۰ درصد بیشتر از افرادی که این نوشیدنی را نمی‌نوشیدند، وزن کم کردند.

دتاکس واتر چگونه ساخته می‌شود؟
مواد مورد نیاز برای تهیه دتاکس واتر در منزل آب و گیاهان مختلف، میوه‌ها و سبزیجات هستند. مواد لازم برای دتاکس واتر را باید خرد کرد و در صورت تمایل آب سرد یا گرم به آن اضافه کرد. هنگام استفاده از آب سرد، میوه‌ها و سبزی‌ها باید تا ۲ ساعت در یخچال استراحت کنند تا عطر و بوی خود را آزاد کنند. هنگامی که دتاکس واتر آماده شد، مواد باید از آن جدا شوند.

دستور العمل‌های تهیه دتاکس واتر در زیر آورده شده اند:

دتاکس واتر‌های مختلف عبارتند از:
-زنجبیل

-جعفری

-سیب

-دارچین

-توت فرنگی

دتاکس واتر زنجبیل
مواد لازم برای دتاکس واتر زنجبیل به شرح زیر هستند:

یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده

۴ برگ نعناع

۳ لیوان آب

یک عدد لیمو

یک عدد خیار

لیمو و خیار را به صورت نازک برش داده و در یک ظرف یا کوزه شیشه‌ای قرار دهید. سپس درب آن را ببندید. سپس زنجبیل رنده شده، برگ نعناع و در آخر آب را اضافه کنید. برای ۴-۵ ساعت یا یک شب در یخچال نگهداری شود. آب سم زدایی زنجبیل حاوی ۶۹ کالری است. می‌توان آن را در طول روز به خصوص قبل از غذا مصرف کرد.

 آب سم زدای جعفری
مواد لازم به شرح زیر هستند:

یک لیتر آب

یک عدد لیمو

یک عدد خیار

چند شاخه جعفری

ابتدا جعفری را خوب تمیز کرده و کمی از ساقه‌ها کوتاه می‌کنیم. سپس لیمو و خیار را نازک برش می‌دهیم. لیمو، خیار و جعفری را در یک پارچ یا بطری شیشه‌ای می‌ریزید. روی آن آب اضافه کنید و ۴-۵ ساعت صبر کنید تا مصرف شود.

آب سم زدای سیب
مواد لازم برای آب سم زدای سیب به شرح زیر هستند:

یک عدد سیب

یک لیتر آب

۲ عدد چوب دارچین

ابتدا هسته‌های سیب را که کاملا شسته شده، جدا می‌کنیم و نازک برش می‌دهیم. سپس آن را در ظرف شیشه‌ای می‌برید و دارچین را به آن اضافه می‌کنید. در نهایت آب ولرم اضافه می‌کنیم و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

دتاکس دارچین
مواد لازم به شرح زیر هستند:

۳ عدد چوب دارچین

یک لیتر آب

یک عدد سیب متوسط

نصف لیمو

۲ عدد میخک

یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده

سیب و لیمو‌های شسته شده و دانه شده را نازک برش می‌دهیم. بعد آن‌ها را در یک بطری شیشه‌ای قرار داده و دارچین، زنجبیل و میخک را اضافه کنید. آب به آن اضافه کرده و ۴-۵ ساعت در یخچال بگذارید.

آب سم زدای توت فرنگی
مواد لازم برای تهیه دتاکس توت فرنگی به شرح زیر هستند:

۵ عدد توت فرنگی

۵۰۰ میلی لیتر آب

۱-۲ برگ نعناع

توت فرنگی‌ها را خوب شسته و سپس به قطعات کوچک برش داده شوند. توت فرنگی‌های ورقه شده را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و آب گرم به آن اضافه کنید. در نهایت برگ نعناع را اضافه کرده و پس از ۵-۴ ساعت انتظار مصرف کنید.

 مواد لازم برای دتاکس واتر تقویت کننده
یک لیتر آب ولرم

۱۰ شاخه جعفری

یک عدد چوب دارچین

۲ عدد سیب سبز

نصف لیمو

سیب‌ها را بشویید و نازک برش دهید. به سیب‌هایی که در یک پارچ شیشه‌ای ریخته اید، چوب دارچین، جعفری و لیموی خلال شده را اضافه کنید. در نهایت آب اضافه کرده و با ۴-۵ ساعت انتظار مصرف کنید.

چگونه دتاکس واتر لاغری درست کنیم؟
یک لیتر آب گرم

۲ تا ۳ برش لیمو

یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

دو عدد چوب دارچین

۲ تا ۳ عدد برگ نعناع

۲۰۰ میلی لیتر آب معدنی طبیعی

لیمو، زنجبیل رنده شده، دارچین، برگ نعناع و آب معدنی را مخلوط کنید. در یک بطری شیشه‌ای با نگه داشتن آن در یخچال به مدت ۴ تا ۵ ساعت یا یک شب می‌توان آن را مصرف کرد.

دتاکس واتر چگونه باید مصرف شود؟
زمانی که به مقدار مناسب و کافی مصرف شود، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. دتاکس واتر را می‌توان در هر زمانی از روز مصرف کرد؛ اما در حالت ایده آل باید آن را صبح ناشتا مصرف کرد. نوشیدن آب سم زدا با معده خالی در صبح، معده را برای هضم آماده می‌کند، به دفع سریعتر سموم از بدن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می‌کند. دتاکس واتر آماده شده باید در فواصل منظم در طول روز مصرف شود.

اگر بیش از حد آب سم زدا مصرف شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
آب‌های سم‌زدایی که با ترکیب سبزیجات، میوه‌ها یا ادویه‌ها آماده می‌شوند و در صورت نوشیدن با هم اثرات سمی ایجاد می‌کنند، می‌توانند بر سلامتی تاثیر منفی بگذارند. در نتیجه، بدون مشورت با پزشک باید از چنین مخلوط‌هایی اجتناب شود. استفاده بیش از حد از دتاکس واتر می‌تواند مضر باشد. آب‌های سم زدا می‌توانند به پاکسازی روده کمک کنند.

سم زدایی غیر ضروری برای پاکسازی روده می‌تواند به مرور زمان منجر به مشکلاتی مانند خستگی، کم آبی، یبوست یا اسهال و انسداد روده شود. مصرف بیش از حد آب سم زدا می‌تواند بر کلیه‌ها تاثیر منفی بگذارد. آب‌میوه‌های سم‌زدایی که نسبت میوه بالایی دارند، به دلیل وجود اگزالات در میوه‌ها می‌توانند باعث تشکیل سنگ کلیه شوند. به همین دلیل بیماران کلیوی باید در مصرف دتاکس واتر احتیاط کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5618
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.